tittig och stänkrädd

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare hermitage
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 055
H

hermitage

min shettis är väldigt tittig när vi kör. hon kollar på marken och hoppar över kvistar o skuggor. och på banan är hon stänkrädd. vad kan jag prova? tror ju inte det finns jordbländare till ponny..

Sv: tittig och stänkrädd

Ett rejält ludd på nosgrimman kanske fungerar? då ser den inte rakt ner.... Annars kan du "träna" genom tömkörning, att gå över skuggor, i vattenpölar etc. Men om ponnyn verkligen är stänkrädd och känner obehag att springa bakom andra, tycker jag du kan sy upp en huva tex. hos tex Strömsholms sadelmakeri om det inte finns i shettisstorlek :)
Kan tyvärr inte lägga upp bilder här, men kan mejla dig bild på min lilla, hur vi gjort....

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 203
Senast: Cattis_E
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 013
Senast: Mli
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
641
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka