Tittöga i dörr

Plugghäst

Trådstartare
Hur tittar man i den utan att bli upptäckt på andra sidan dörren? Tar man bort flärpen så hinner ju lite ljus komma igenom innan man fått dit huvudet rätt. Är inte poängen att man ska kunna kika diskret?
 
Typ håll för med handen, dra bort flärpen, sätt dit huvudet och ta sakta bort handen så du hinner kika om personen står och glor rakt in :laugh:

Är ju det jag upptäckt att folk helt odiskret står och glor rätt på mitt tittöga och om jag kikar där först innan jag öppnar så hojtas det Hej hej! Att de upptäckt mig. Alltså syns det uppenbarligen rätt tydligt när jag kikar där 🙈
 
Är ju det jag upptäckt att folk helt odiskret står och glor rätt på mitt tittöga och om jag kikar där först innan jag öppnar så hojtas det Hej hej! Att de upptäckt mig. Alltså syns det uppenbarligen rätt tydligt när jag kikar där 🙈

Haha har vart med om samma, just när jag kikade så sa personen "Ha! Jag såg dig, du är hemma så öppna nu."

Mitt tips är väl dock inte bulletproof, bästa kanske vore att hänga ett mörkt skynke som blockerar ljuset som man får krypa under när man ska kika ut :laugh:
 
Haha har vart med om samma, just när jag kikade så sa personen "Ha! Jag såg dig, du är hemma så öppna nu."

Mitt tips är väl dock inte bulletproof, bästa kanske vore att hänga ett mörkt skynke som blockerar ljuset som man får krypa under när man ska kika ut :laugh:

Jag har ju en innedörr. Men hörs när jag öppnar den. Speciellt som mitt trapphus oftast är väldigt tyst. Så jag har den öppen för att att iaf kunna smyga försiktigt fram till tittögat. Men då kommer det ljus genom istället när jag kikar. Hade behövt ett skynke ta mig tusan. Är det därför vissa har en gardin innanför ytterdörren kanske?
 
Jag har ju en innedörr. Men hörs när jag öppnar den. Speciellt som mitt trapphus oftast är väldigt tyst. Så jag har den öppen för att att iaf kunna smyga försiktigt fram till tittögat. Men då kommer det ljus genom istället när jag kikar. Hade behövt ett skynke ta mig tusan. Är det därför vissa har en gardin innanför ytterdörren kanske?

Ingen aning, hade nog trott att det vore för ljuddämpning, men detta problem kanske är vanligt så förvånar mig inte om det är av den anledningen :p
 
Men vad är det för folk?
Man behöver trots allt inte öppna, tjoho att du är upptagen och ignorera? Sjukt oförskämt av dem?

Det är ju det jag börjat göra. Ringer man inte innan eller smsar innan så öppnar jag inte. Men jag vill ju gärna veta vem som knackat på. Men jag kan ju ignorera det också. Strunta i det.

Vill gärna vara förberedd på att det kommer folk så jag är klädd och inte har kaos hemma precis då eller ska iväg några minuter senare. Inget konstigt. Det som är oförskämt att folk som står och glor på tittögat. Jag hör ju genom dörren dessutom om de kommenterar det eller om de hojtar att de sett mig.
 
Det är ju det jag börjat göra. Ringer man inte innan eller smsar innan så öppnar jag inte. Men jag vill ju gärna veta vem som knackat på. Men jag kan ju ignorera det också. Strunta i det.

Vill gärna vara förberedd på att det kommer folk så jag är klädd och inte har kaos hemma precis då eller ska iväg några minuter senare. Inget konstigt. Det som är oförskämt att folk som står och glor på tittögat. Jag hör ju genom dörren dessutom om de kommenterar det eller om de hojtar att de sett mig.
Jag håller med. :)
Dessutom har du uttryckt den önskan innan, så tycker jag att det gör inget om de ser att du tittar i kikhålet. Utan du kan be dem att gå ändå.
 
Hur hade det blivit om du tagit bort flärpen helt (eller fäster upp den med tejp eller häftmassa eller nåt), så där alltid är ljust?
 
Men då ser ju personen som glor rakt in att det skuggas när någon ställer sig där :p
Jo, men jag tänkte att det kanske inte syns lika tydligt.
Men det beror ju förstås också på hur mörkt/ljust man har det i hallen.
Det kanske också fungerar om man inte ställer sig så tätt intill tittögat, utan istället en bit ifrån. Alltså fortfarande så att man ser, men så att inte hela tittögat skuggas över :p
 
Hur tittar man i den utan att bli upptäckt på andra sidan dörren? Tar man bort flärpen så hinner ju lite ljus komma igenom innan man fått dit huvudet rätt. Är inte poängen att man ska kunna kika diskret?

Går det att fästa en typ handduk som du kan "sticka huvudet under" utan att det blir ljusinsläpp på sidorna?
 
Hur tittar man i den utan att bli upptäckt på andra sidan dörren? Tar man bort flärpen så hinner ju lite ljus komma igenom innan man fått dit huvudet rätt. Är inte poängen att man ska kunna kika diskret?
Jag vet inte om jag känner igen problemet. Om man sätter huvudet rätt innan man tar bort flärpen är ju hålet alltid skuggat?
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
474
Senast: cili
·
Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
588
Senast: Bapelsin
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
915
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp