Bukefalos 28 år!

Tixerant dressyrgjord

steril

Trådstartare
Ska man ta samma stl på denna gjord som med vanliga dressyrgjordar? Eller ska man ta ett snäpp kortare.
 
Sv: Tixerant dressyrgjord

Jag var inne i en affär och klämde på en sån nyligen och då sa dom en stl kortare.
 
Sv: Tixerant dressyrgjord

Fem centimeter kortare brukar rekomenderas, om du inte har en gjord som är på gränsen för lång normalt.
 
Sv: Tixerant dressyrgjord

Jag har samma strl. Jag frågade runt innan jag beställde. De flesta svenska återförsäljare säger 5 cm mindre. Tillverkaren sa dock samma storlek.

Jag skulle tippa på att det är smartast att ta den 5 cm mindre iaf.
 
Sv: Tixerant dressyrgjord

Jag tog 5 cm kortare, men hade lika gärna kunnat tagit den i samma längd. 10 cm kortare hade blivit alldeles för kort!
 
Sv: Tixerant dressyrgjord

Samma storlek. Min är t o m 5 cm längre än hästens normala storlek.
 
Sv: Tixerant dressyrgjord

Jag tog samma storlek först vilket fungerade, men då hela gjorden är elastisk upplevde jag att den töjde sig något efter mycket användning. Bytte därför till en gjord som är 5cm kortare, vilket är helt perfekt.
 

Liknande trådar

Utrustning Vet att det är högst individuellt så klart, men jag har själv lovordat ELT-gjorden fram tills nuvarande häst. Ardennerkille, 3 år och...
Svar
11
· Visningar
1 002
Senast: palle
·
Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
690
Senast: Oknytt
·
Utrustning Tjo, är i behov av sadelgjorsspänneskydd, i brist på tillräckligt långa dressyrgjordar, men hittar ingenting i sverige som säljer dom...
Svar
6
· Visningar
448
Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
259
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp