Bukefalos 26 år!

aiquen

Trådstartare
Är det något man kan använda i stall (inte överdrivet mycket och kanske inte så att hästarna kommer åt att gnaga på det) eller hör det inte alls hemma där?

J

javill

Tjära luktar ganska starkt och ganska länge. Ska man ha det så ska det nog inte vara på stora ytor. Det har en tendens att smeta när det blir varmt, t ex om solen står på.

aiquen

Trådstartare
Okej, tack för svaret.
Det handlade om att ev. tjära en bräda på undersidan (som kommer ligga ner mot golvet) i stallet, men jag tror det löste sig ändå. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ni några solskenshistorier hur man får det att gå ihop med två ridhästar, heltidsjobb och småbarn? Har inte hästarna hemma men...
2
Svar
34
· Visningar
2 991
Anläggning Vi håller på och planerar för stallbygge hemma men allting drar ut på tiden och jag börjar inse att det troligtvis kommer dröja...
Svar
14
· Visningar
1 287
Anläggning Jag sitter och klurar på utformningen av min framtida lösdrift (alltså inte själva ligghallen, utan ”det hela”). Jag har en stor gammal...
2
Svar
39
· Visningar
2 148
Anläggning Nya regeln som tillkommit om att man ska registrera sitt stall och hästarna som står i det, är det någon som vet syftet med den? Vad...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
12 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hopplös hoppare - hjälp!
  • Uppdateringstråd 26

Hästrelaterat

• Födda 2016