"Tjattertrådar"

Status
Stängd för vidare inlägg.

dimmansstuteri

Trådstartare
För att inte hacka sönder tråden "Nu får det räcka!" mer än vad som redan skett lägger jag in in ny tråd om denna "problematik". Jag tycker också att många trådar blir "söndertjattrade". Jag avstår i allafall att svara på inlägg i sådana trådar, då tråden ofta väldigt snart är långt ifrån ursprungsfrågan.
Ofta är det samma "gäng" som lägger in en massa "tjatter", och trådarna tenderar bli väldigt långa på grund av detta.
Snälla, jag ber er alla därför mycket vänligt att någorlunda försöka hålla er till ursprungsfrågan i trådarna, och hålla synnerligen privata diskussioner utanför trådarna. Jag och säkert många andra användare på Bukefalos är inte särskilt intresserade av detta "tjatter".

Tar mig också fråheten att klistra in Lena H's inlägg från tråden "Nu får det räcka!", som jag fullständigt håller med om:

Tjattra och spåra ur kan väl alla göra men från det till att göra upp planer för hur och när man ska ses är väl att gå lite långt?

Att många här har vänner som man kanske blir lite informell med är inget konstigt men det är tröttsamt när det är så många trådar som blir "invaderade" som det har varit på sistone.

Då måste jag faktiskt säga att jag har mer överseende med de trådar som uttryckligen är till för några få - de kan jag ju verkligen välja att inte läsa, när en helt vanlig, seriös eller oseriös tråd blir nedlusad med privat tjatter kan jag ju inte bara välja bort att läsa, det finns ju förhppningsvis någon som håller sig till ursprungsämnet.

Och är man inte inloggad samtidigt och därigenom inte kan använda chatten så kan man använda PM istället för att samla inlägg.

Tackar Lena H för de raderna. :bow:

Hlsn Helena
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jag med!!! :bow: :bow:

Men känner mig ändå lite skyldig... Har lite privata inlägg i en tråd just nu... Men det är en ganska gammal tråd och jag tror mest det är vi berörda som läser den nu. I vanliga fall brukar jag inte göra så!! :smirk:
 
Sv: "Tjattertrådar"

Det finns ju en sån tråd på senior, men den är ju gammal och rätt kul eftersom den aldrig utgett sig för att vara nåt annat!
 
Sv: "Tjattertrådar"

håller med om att det kan bli rätt jobbigt...
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jag måste också göra ett fjantigt medhållarinlägg.

Just när det börjar diskuteras helt privata saker som I NGEN annan än de inblandade har intresse av så fattar jag inte varför man inte tar upp telefonen eller mailar eller PMar istället eftersom folket verkar känna varandra IRL
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jag har ju redan uttalat mig i frågan, men jag håller med er andra. Meningslöst tjatter fyller faktiskt ingen funktion i trådarna utan tar bara en massa onödig plats. Om man nu är vänner IRL så förstår jag inte vitsen med att sitta på Buke och konversera med varandra.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Privat konversation om var och när man ska fika tillsammans tycker jag definitivt är PM.

Skojtjatter tycker jag kan vara okej i ett FÅTAL inlägg i en tråd. Men när en seriös tråd drar i väg i 20-30 inlägg tjatter mellan 2-3 användare, där det dessutom är fler websmileys än bokstäver - då tycker jag faktiskt att det ska tas bort ur tråden. Är man intresserad av trådens ursprungsämne är det irriterande att öppna den gång på gång bara för att upptäcka att det enda nya inlägget är en gigantisk smiley:smirk:

Är tråden lättsam från början spelar däremot tjattret ingen roll.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jag håller med samtliga som hittills skrivit i tråden!?!

Vissa behöver alltså skärpa till sig en aning och tänka sig för lite.

Dessutom finns numera en väl fungerande FlashChat som lämpar sig utmärkt till just tjatter.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jaha...men vart tog "tjattertråden" vägen?? Kan man inte få tjattra på en sån tråd ens?

Måste man alltid vara seriös? humlans smileysar kan göra att jag vrider mig av skratt ibland...dom finns inte på chatten.

Dom som inte tål humor o flams kan väl hålla sig undan en sån tråd tycker jag, och inte reta sig på oss...och vi hade faktiskt bara ROLIGT......å nu blir jag lite gnällig när den försvann...vad skulle det göra??? DEN gjorde väl INGEN illa.

..att det sen finns folk i denna tråden som har varit MER än flamsiga i andra "seriösa" trådar...är ju en HELT annan sak :angel:

*martha som numera skall bli bukes tjatterpolis* :devil:
 
Sv: "Tjattertrådar"

Kan bara hålla med :bow: tyvärr.. :(
Varför ska inte vi få ha trevligt och roligt. Alltid är det en jävla avundsjuk eller något.
Kan ni inte glädjas åt att vi andra har roligt nångång??
 
Sv: "Tjattertrådar"

Håller med dig. Varför kunde den inte fått varit kvar? Folk gnäller om det råkar bli lite tjatter i några trådar. Visst det har jag full förståelse för, men nu när vi hade EN tråd där alla som ville tjattra fick vara med. Då tars den bort. Ganska surt faktiskt.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Eftersom trådarna tas bort av moderator så får ni väl fråga de om tjattertrådens försvinnande...
Men jag undrar varför ni tror att folk är avundsjuka? Vad får er att tro det? Vore intressant att höra!
För att folk inte vill ha de seriösa trådarna helt söndertjattrade? Folk kanske bara är trötta på det, det behöver ju inte betyda att de är avundsjuka på all er humor och ert skoj... Personligen så har jag MSN till att tjattra med de nukemänniskor som jag känner att jag vill tjattra med utan att förstöra folks trådar :) (Men ja jag vet att Humlans MSN inte funkar) Vad jag försöker få fram är att det känns lite fantasilöst att bara skylla på avundsjuka hela tiden...
 
Sv: "Tjattertrådar"

Har funderat på en sak. Ofta när man inte håller med så är man avundsjuk. På vaddå? Detta ploppar upp i alla möjliga sammanhang på Buke och mer frekvent hos vissa. Är det bara något man skriver och "skyller på" eller vad skulle man i detta sammanhang vara avundsjuk på? :confused:

Och om tråden är borta måste det ju vara Mysko eller Gunnar (som ju är de enda som kan plocka en tråd på gnägg) som är avundsjuka? Eller? :confused:
 
Sv: "Tjattertrådar"

Nej, jag anser att man inte alltid behöver vara seriös, och lättsamma trådar har förstås sin plats.
Det jag inte tycker om sammanfattar Mandalaki alldeles utmärkt:
Skojtjatter tycker jag kan vara okej i ett FÅTAL inlägg i en tråd. Men när en seriös tråd drar i väg i 20-30 inlägg tjatter mellan 2-3 användare, där det dessutom är fler websmileys än bokstäver - då tycker jag faktiskt att det ska tas bort ur tråden. Är man intresserad av trådens ursprungsämne är det irriterande att öppna den gång på gång bara för att upptäcka att det enda nya inlägget är en gigantisk smiley

Det handlar inte om avundsjuka eller om att jag inte kan glädjas åt att andra har roligt. Websmilysarna är ofta jätteroliga, och jag har ett flertal gånger skrattat gott åt ffa "Humlans" dråpliga figurer, men jag anser att privat "tjatter" mellan ett fåtal användare, och som inte har ett dugg med ursprungsinlägget att göra, ska inte hacka sönder en tråd. Det är så lätt att öppna en ny tråd om man inte kan hålla sig till ursprungsämnet. Jag vet inte varför "tjattertråden" på Gnägg togs bort, jag läste den inte alls :smirk:, så den trådens innehåll och/eller placering har jag ingen åsikt om.

Hlsn Helena
 
Sv: "Tjattertrådar"

Vad är annars anledningen till att tjattertråden togs bort....ALLA var välkomna in och vara oseriösa för en gångs skull :D :D
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jag plockade bort dem. Om ni syftar på tråden på Gnägg, så hade den inget med hästar att göra och kändes onödig då den i första hand var som ett svar på denna tråd här.

Jag har stängt av ett antal användare som väl får anses tillhöra den ena av två grupper, just för att jag anser att de betett sig illa. Den andra gruppen tycker jag skall skärpa till sig lite, framförallt om jag ber dem om det.

Tjattra får man självklart göra, men man skall inte förstöra för andra eller indirekt mobba andra genom sitt tjatter.
OCH den nya Chatten ÄR utmärkt för tjatter, där försvinner det av sig självt efter ett tag, man kan även skapa ett eget rum om man vill prata tre, eller flera utan att störa eller störas av andra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 062
Senast: Hedinn
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 247
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 560
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp