Tjej med ledsagare - förhållningssätt?

Sv: Tjej med ledsagare - förhållningssätt?

Varför skulle inte tjejen få vara i stallet utan ledsagare?

Rent säkerhets mässigt, om hon kanske inte riktigt själv kan klara alla situationer, eller kan förstå konsekvenser av sitt handlande.

Viktigt iallafall att vuxna runtomkring är med veten om hennes ev problem så man vet hur man ska hjälpa henne på bäst sätt
 
Sv: Tjej med ledsagare - förhållningssätt?

Rent säkerhets mässigt, om hon kanske inte riktigt själv kan klara alla situationer, eller kan förstå konsekvenser av sitt handlande.

Viktigt iallafall att vuxna runtomkring är med veten om hennes ev problem så man vet hur man ska hjälpa henne på bäst sätt

*KL*

Nu har min dotter fått slängt till sig "vem frågade dig din tööööönt?" när hon har brytt sig om ett av tjejens rop på hjälp så nu har hon sagt upp bekantskapen med henne. Det blev helt enkelt för mycket märkliga saker som en tolvåring inte begriper. Klart från Facebookinlägg är dock att tjejen mår mycket dåligt. :(
 
Sv: Tjej med ledsagare - förhållningssätt?

Jag tycker att detta är fruktansvärt, de är synd om barnet...
Jag är bara 14 år och jag har samma problem som din dotter men jag har en kompis som är funktionshindrad men hon är inte dummare för de... Ne, jag tycker de var otroligt dåligt av dig men samtidigt förstår jag att du är orolig men de behöver du inte vara. Jag tyckar att du ska prata med din dotter och fråga ifall hon tycker att hon är lite jobbig, men du ska värkligen lära dig respektera andra för fuktionshindrade är INTE MINDRE VÄRDA !!!
 
Sv: Tjej med ledsagare - förhållningssätt?

Sjalen menar inte att tjejen är mindre värd - hon vill ju veta hur hon ska hjälpa - både tjejen och dottern. Om fler vuxna brydde sig så pass som Sjalen så vore många barns liv lättare.
 
Sv: Tjej med ledsagare - förhållningssätt?

Sjalen menar inte att tjejen är mindre värd - hon vill ju veta hur hon ska hjälpa - både tjejen och dottern. Om fler vuxna brydde sig så pass som Sjalen så vore många barns liv lättare.

Tack Luff! :)

Nej jag menar verkligen inte att någon är mindre värd!!!
 
Sv: Tjej med ledsagare - förhållningssätt?

Tack Luff! :)

Nej jag menar verkligen inte att någon är mindre värd!!!

Nu i veckan fikade vi i stallet tillsammans efter lektionen och då upptäckte min dotter något och frågade vad det var. Tjejen drar då upp ärmarna och visar hur hon skurit sig och det är inte lite. :crazy: Går i kors en bra bit upp på båda armarna. :(

De har alltså blivit OK vänner igen men idag sa jag nej till dottern som ville sova över hos tjejen. Det inträffade lite annat där i fiket som jag inte vill skriva här eftersom fler säkert läser här och vet vem hon är.
 
Sv: Tjej med ledsagare - förhållningssätt?

har inte läst hela tråden, men du har väl anmält till soc?

Det behövs inte har jag nu märkt (det skulle finnas en "lättnadsikon"). Den här veckan har jag äntligen fått bra kontakt med hennes föräldrar och vet lite mer om hur hon har det med dem och medicin hon får för en diagnos. De är väl medvetna om hennes problem men det krävdes lite av en kris mellan tjejerna för att jag skulle få den här kontakten. Pappan verkade mest lättad över att jag inte bara skällde ut tjejen utan istället frågade om henne och sa att hon bortanför sitt extrema beteende är rätt social.
 
Senast ändrad:
Sv: Tjej med ledsagare - förhållningssätt?

En eloge till dig som är en så engagerad förälder och som bryr sig om hur andra barn har det! :bow: Du är en bra förebild.
 
Sv: Tjej med ledsagare - förhållningssätt?

En eloge till dig som är en så engagerad förälder och som bryr sig om hur andra barn har det! :bow: Du är en bra förebild.

Jag känner att jag ofta är för ofokuserad för min egen dotter i den stressiga vardagen om jag inte själv är på topp. :crazy: Det värmer därför att höra detta från dig tack. :)
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
902
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Hej allihopa! Behöver hjälp. Har fullständigt ångest över dotterns kalas. Framförallt vilka vi har bjudit. Dottern fyller 6 år och har...
Svar
11
· Visningar
2 508
Senast: YaHilweh
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 020
Senast: Sirap
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp