Tjock, fluffig, mysig filt/pläd?

ameo

Trådstartare
Moderator
Min dotter önskar sig en tjock, fluffig, mysig filt/pläd när hon fyller år. Gärna i naturmaterial - men kanske inte ren ull eftersom det tenderar att bli stickigt. Men var hittar man en sån?
Med tanke på omständigheterna kommer den behöva köpas "på distans", även om jag givetvis önskat att jag kunde smyga runt i allehanda affärer och klämma och känna. på filtar. Därför undrar jag om någon har nåt bra tips!
(alla prislägen, så kan jag sålla själv sen)
 
tack för era svar, jag kikar lite
konstaterar att @mammans filtar är lite för dyra
Hur ställer du dig till lammpäls? Mitt mysigaste har alltid varit hopsydda lammfällar
det faller förmodligen under "för mycket pengar", annars har jag inget emot djurfällar generellt
 
Jag har spanat in några plädar från Oscar och Clothilde. En som heter Morris är jag väldigt förtjust i..
 
Min dotter önskar sig en tjock, fluffig, mysig filt/pläd när hon fyller år. Gärna i naturmaterial - men kanske inte ren ull eftersom det tenderar att bli stickigt. Men var hittar man en sån?
Med tanke på omständigheterna kommer den behöva köpas "på distans", även om jag givetvis önskat att jag kunde smyga runt i allehanda affärer och klämma och känna. på filtar. Därför undrar jag om någon har nåt bra tips!
(alla prislägen, så kan jag sålla själv sen)
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20201211_030611_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20201211_030611_com.android.chrome.jpg
    70,4 KB · Visningar: 81
Inte i naturmaterial, men dessa plädar tycker jag är helt fantastiska. Mjuka, gosiga och varma. Klara favoriter!
 
OM du ändå kan tänka dig att frångå naturmaterial är sherpaplädarna fantastiskt fina. Det bär mig emot att konsumera fleece, jag har fått mina (klent försvar) och den här tycker jag är fin

vi4530-d.jpeg
Dom där är helt underbara! Tänkte innan hur en fluffig filt skulle vara, men ja dom kan nog beskrivas som fluffiga☺️
 
Klämde på några hos Hemtex idag.
Ullblandning, fluffiga, täta och inte alls stickiga!
Bra priser också, 2-400:-
 

Liknande trådar

V
  • Låst
Övr. Barn Vi har haft vår dotter (fyller två snart) på dagis i ett år nu till hösten. Jag tyckte från början att det var väldigt svårt att veta...
Svar
8
· Visningar
1 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp