Bukefalos 28 år!

Tjock i båda bak?

Luna10

Trådstartare
Var ut till hästarna för en stund sen och ena hästen är tjock i båda bak. Inte tjock som i lite gallig utan mera lymfangit-tjock:eek:. Hittar inga sår öht. Frambenen är torra och fina. Han är inte halt.

Av olika anledningar har jag inte ridit sen i söndags, då red vi för tränare men det var ett kort pass, 20-30 minuter typ. Han har varit lite ovillig att lyfta bakhovarna sista dagarna, men inte varit svullen så jag reagerat på det. Jag har märkt att han inte rört sig i hagen lika mycket som vanligt, men jag har skyllt det på värmen och ev träningsvärk sen i söndags. Han reagerar också på pollen och det kan man ju bli trött av. Han är oskodd bak om det kan ha någon betydelse. Hästarna går på bete dygnet runt sen en månad tillbaka (går på lösdrift annars också iofs).

Jag fattar ingenting.:confused: Förslag? Är det inte bättre imorgon bitti ringer jag vet.
 
Sv: Tjock i båda bak?

Min blir tjock i bakbenen om han får mycket gräs, fram är han hur fin som helst.
Det försvinner när man ridit en runda men ser likadan ut dagen efter.
Han har aldrig gallor annars, bara vid bra bete.

Det behöver ju inte vara värre än att han är lite stel av träningsvärk och blivit gallig av gräset men känns han inte okej så hade jag ringt vet för rådfrågning.
 

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet/kunskap om detta.?Min häst har efter 3 besök på klinik diagnostiserats med detta. Han har behandlats för de...
2
Svar
24
· Visningar
3 532
Hästvård Jag var bortrest i helgen och på söndag hörde hästvakten av sig och tyckte att det var konstigt att min ena häst inte ville äta, efter...
Svar
13
· Visningar
2 115
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård Har problem med min hästs bakben som har strulat nu under flera veckor. Redan i december har min häst haft mugg som jag har försökt bli...
Svar
13
· Visningar
1 834
Senast: Elo
·
Hästvård Hej! Jag skulle behöva bolla lite. Det är så här att jag har en 15 årig halvblodskorsning som för flera år sen drabbades av fång. Vi...
Svar
19
· Visningar
3 503
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp