Tjock lyxig morgonrock?

Snubbelfot

Trådstartare
Får litet deja vu, kanske har jag frågat om detta innan... :p

Jag skulle vilja unna mig en skön tjock morgonrock men hittar ingen tilltalande modell. Den skall vara i frotté, tjock, och gärna uttalat färgglad/-rik. Marks Pelle Vävare hade sådana för 5-10 år sedan, men inte idag. Lexington och Gant är två andra fabrikat som skulle kunna ha intressanta morgonrockar, men icke. Antingen är de för tunna, i fel material (plysch eller liknande) eller i anonyma och strikt återhållna färger. Förslag mottages med intresse!
 
Denna från Gant finns på Ellos för 999kr, men om jag förstår dig rätt så går den här bort?
b


https://www.ellos.se/gant/morgonrock/1064554-02
 
Får litet deja vu, kanske har jag frågat om detta innan... :p

Jag skulle vilja unna mig en skön tjock morgonrock men hittar ingen tilltalande modell. Den skall vara i frotté, tjock, och gärna uttalat färgglad/-rik. Marks Pelle Vävare hade sådana för 5-10 år sedan, men inte idag. Lexington och Gant är två andra fabrikat som skulle kunna ha intressanta morgonrockar, men icke. Antingen är de för tunna, i fel material (plysch eller liknande) eller i anonyma och strikt återhållna färger. Förslag mottages med intresse!

Tyvärr finns det inte direkt många premiummärken i Sverige när det gäller handdukar/badrockar. Jag skulle ha tittat på en från Christy, deras Supreme Hygro handdukar är mina absoluta favoriter.

Ett annat favoritmärke är Sheridan och de har en webshop i UK.
 
Är du säker på att Pelle Vävare inte har? Jag köpte en till min sambo för nått år sedan på NK, den är i riktigt tjock frotté. Just hans är mörkgrön men den fanns nog in andra färger också om du kan tänka dig enfärgade.

Missoni brukar ju ha färgglada morgonrockar också
 
Denna från Gant finns på Ellos för 999kr, men om jag förstår dig rätt så går den här bort?
Mja, förmodligen lagom kvalitet men jag hade tänkt något litet... gladare. ;)
Jag skulle ha tittat på en från Christy, deras Supreme Hygro handdukar är mina absoluta favoriter.
Ett annat favoritmärke är Sheridan och de har en webshop i UK.
Tack, kollar!
Är du säker på att Pelle Vävare inte har?
Missoni brukar ju ha färgglada morgonrockar också
Pelle Vävare har just nu bara enfärgade och det skulle möjligen funka, men färgerna känns väldigt tillbakadragna och diskreta/murriga nu - framför allt i herrstorlekarna. För tio-tolv år sedan såg jag helt andra färgsättningar från dem.
Missoni har jag tittat på, kul färger men de ser ut att vara av tunnare kvalitet än det jag letar efter. Behöver kanske klämma på dem irl.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp