M

maximilia

mitt hblsto är tjock, alldeles för tjock! det kan väl inte vara bra för benen att vara så tjock, hon är dessutom lite överbyggd baktill :crazy: men jag vet inte hur jag ska göra för att banta henne. jag kan inte rida henne speciellt mycket, då jag håller på att sätta igång henne eter en skada och inte har börjat galoppera än.
hon går fortfarande "på bete" (gräshage, dygnet runt) men det är ju väldigt nerbetat. dom får hö i hagen (analysen harinte kommit än), hur mycket vet jag inte för jag har inte träffat stallägaren på ett par dagar :o. så vad ska jag göra? vänta och hoppas att det ordnar sig när dom stallas in? har funderat på att låta henne vara inne när de andra får hö (ingen är lika tjock som hon), men får hon verkligen i sig allt hon behöver då? hagen är ju ganska nerbetad.
kanske ska säga att hon får 1 dl (ca 70g har jag för mig) havre och 1 dl (50g?) betfor om dagen, onödigt tycker nog ni (jag med :cool:) men det är bara för att hon ska få i sig vinägern, vitlöken och brännässlorna. och det lilla kan väl varken göra till eller från?
 
Återkom när du fått analysen på höet och när du vet hur mycket hö hästen får annars e det omöjligt att hjälpa dig.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 074
Senast: Twirro
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 996
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Hej, jag har släppt ut mina hästar i gräshage 2-3 t/dag nu på hösten.Nu börjar det dock närma sig nollan vissa nätter men plusgrader...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: Kjerulfia
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 726
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp