Bukefalos 28 år!

Tjockt framben - igen!!!

Piamaria

Trådstartare
Förstår inte riktigt det här! Unghästen får av och till på insidan av höger fram, en svullnad! Ibland känns det som en bula - dock inte som en senvarning utan mer som om det vore vätska??!! Efter en stund när jag tittar kan det vara mer jämntjockt för att efter några timmar i boxen vara helt klart och rent!!! Nästa dag när han kommer in finns inte tillstymmelse till tjockt ben för att efter en timme vara tjockt igen. En annan dag kan han vara helt ren i benet efter en hel natt i box för att när han går in efter en dag i hagen, vara lite svampig igen!! Han är fullkomligt klockren både på rakt och böjt spår och ömmar inte ett smack när jag palperar. Är det någon som har någon susning om vad som pågår därinne i frambenet??? Det är inte hårt, inte varmt utan känns lite - svampigt!!!
 
Sv: Tjockt framben - igen!!!

Är nog en galla av något slag. I och med att den går fram och tillbaka som den gör hade även jag kontaktat vet för att få reda på vad det är. Gallor brukar oftast drabba båda fram eller alla benen. I och med det är det lite skumt att det bara är ett som är drabbat.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
985
Senast: sassiball
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 721
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 571
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp