Tjuv och polis säsong 2, 2020 i Lysekil

Tredje avsnittet ikväll.
Jag kom att tänka på en sak, reagerade på det även under första säsongen, när de blir hämtade till förhör/gripna verkar de inte förvånade och protesterar inte. Om nån polis knackade på hos mig eller stoppade mig på stan för att ta med mig till förhör skulle jag se ut så här: O_o :cautious::confused:
Skulle även protestera och säga att jag inte varit med i något skumt.
Så de avslöjar ju direkt att de fattar varför de blir stoppade. Inte så smart kanske.
Där var ju en i säsong 1 där de ville hämta fel person (samma namn) men där de bröt pga hennes reaktion. De insåg redan där att ngt var fel
 
Tittat på två? Avsnitt. Jag hade gärna jobbat som polisutredare men inte tjuv. Men en hel del fina bilder på och runt Lysekil.
Jag hade så velat testa på att vara tv-tjuv. Att få testa hur bra man hade varit utan att bryta mot lagen hade jag verkligen velat prova 😁

Jag gillar verkligen Johans medhjälpare, han måste ju tycka att det är extra intressant att få vara en del av hans normala motståndarsida 😁
 
Vi följer serien hemma och tycker det är skitkul!

Men såååå onödigt att släpa med sig alla verktyg från kuppen där ifrån. Överlag har endel städat slarvigt efter sig med att ha sparat på lappar och prylar.

De skulle ha använt sig av kontantkortstelefoner och lämnat sina vanliga hemma, kanske tom hos andra som kunde ha dem på sig så de inte blev inpingade på masterna nära brottet. Dumt att använda egna glasögon mm som maskering.

De skulle haft lånade fordon.

De borde ha snackat ihop sina storys och alibin bättre innan.

Donationerna borde ha valts bättre till ändamål de inte var engagerade i alls.

Inköpen var klantiga. I affärer med övervakningskameror :banghead:.

Vi har konstaterat här hemma att vi verkligen inte hade haft nerver för detta. Särbon säger att han hade anmält sig själv dagen efter :laugh:
Jag och partnern var och dök i lysekil i slutet på inspelningen, den visste vi ju inget alls om. Vi stötte faktiskt på monumentet med brottsverktygen utanför Släggö men hade absolut ingen aning om nån koppling till nån stöt och tvprogram!! Gissa om vi hurrade och high fivade när det uppdagades! På samma dyk såg vi en brandsläckare lite udda placerat men det verkar inte ha någon relevans hittills i alla fall...
 
Jag och partnern var och dök i lysekil i slutet på inspelningen, den visste vi ju inget alls om. Vi stötte faktiskt på monumentet med brottsverktygen utanför Släggö men hade absolut ingen aning om nån koppling till nån stöt och tvprogram!! Gissa om vi hurrade och high fivade när det uppdagades! På samma dyk såg vi en brandsläckare lite udda placerat men det verkar inte ha någon relevans hittills i alla fall...

Särbon har dykt med dykfirman och kände igen "dykparet" av tjuvarna och båten där den ena gömde bytet.
Själv så är jag bekant med möteslokalen på Grötö. Den inhyste innan en suspekt bilvårdsfirma.
 
Nu har det gått närapå en vecka sen sista avsnittet så nu vågar vi kanske diskutera upplösningen?

Vi blev sjukt besvikna. Vilket antiklimax. Så himla tråkigt att poliserna bara kunde omringa överlämningsplatsen och plocka dom en efter en. Tjuvarna var helt chanslösa. Överlämningsplatsen var för öppen och helt omöjlig att nå med 30 kg på ryggen och ett gäng poliser utanför dörren.

Till nästa säsong önskar jag att överlämningen blir annorlunda.
 
Nu har det gått närapå en vecka sen sista avsnittet så nu vågar vi kanske diskutera upplösningen?

Vi blev sjukt besvikna. Vilket antiklimax. Så himla tråkigt att poliserna bara kunde omringa överlämningsplatsen och plocka dom en efter en. Tjuvarna var helt chanslösa. Överlämningsplatsen var för öppen och helt omöjlig att nå med 30 kg på ryggen och ett gäng poliser utanför dörren.

Till nästa säsong önskar jag att överlämningen blir annorlunda.
Ja det var den känslan vi hade här hemma också! Förra året var det betydligt mer spännande!
 
Nu har det gått närapå en vecka sen sista avsnittet så nu vågar vi kanske diskutera upplösningen?

Vi blev sjukt besvikna. Vilket antiklimax. Så himla tråkigt att poliserna bara kunde omringa överlämningsplatsen och plocka dom en efter en. Tjuvarna var helt chanslösa. Överlämningsplatsen var för öppen och helt omöjlig att nå med 30 kg på ryggen och ett gäng poliser utanför dörren.

Till nästa säsong önskar jag att överlämningen blir annorlunda.
Ja, det blev ju inte spännande.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 752
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 629
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 289
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp