Tjuvar handplockade utrustning på ridskola

Alltså det är ingen garderobsdörr de brutit upp. Jag har funderat på en låsbom, med resonemanget att de är för bökiga att bryta upp så man åker vidare.
Vad tror ni? Hur långt kommer man med ett vanligt lås? Eller låsbom.
 
Alltså det är ingen garderobsdörr de brutit upp. Jag har funderat på en låsbom, med resonemanget att de är för bökiga att bryta upp så man åker vidare.
Vad tror ni? Hur långt kommer man med ett vanligt lås? Eller låsbom.
Beror på tjuven. På en ridklubb jag känner till gick de genom väggen med motorsåg förra året så jag antar att sadelkammaren var ordentligt låst och bommad.
 
Beror på tjuven. På en ridklubb jag känner till gick de genom väggen med motorsåg förra året så jag antar att sadelkammaren var ordentligt låst och bommad.
Fast då måste man ju få arbeta i lugn och ro, plus att det inte gör nåt om man drar igång en motorsåg vid fyratiden på morgonen. (Det här kanske är en egen tråd i sig)
 
Utan avsikt att strö salt i några sår, snarare riktat till den som funderar på vad man kan göra för att skydda sig - säger jag larm och/eller hund.
 
Ligger stallet i närheten av din bostad?

Alltså, det är inte mitt stall som i att jag äger det utan stallet jag har hästen i.

Det ligger inte nära någon bostad, även om det finns grannar på några hundra meters håll. Dörren de brutit upp ligger på baksidan och där ser ingen att man är.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I helgen utsattes en ridsportsbutik i Ale kommun för ett stöldförsök. Hanna Forsberg och Lydia Lindén ryckte in och stoppade tjuvarna.
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var natten mot måndag som flera gårdar på Kullahalvön i Skåne utsattes för inbrott. Bland det som tjuvarna fick med sig fanns...
Svar
10
· Visningar
1 051
Senast: Snubbelfot
·
  • Artikel
Hästnyheter Ridskolan i Folkatorp i Kumla kommun är på god väg att få en ny ridanläggning. På tisdagen togs det första spadtaget för bygget, som...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På ridskolorna ser vi tydligt hur ridning är en sport för alla åldrar. En ridlärarkollega till mig berättade hur hon hade en grupp på...
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hyra ut rum i lgh?
  • Dejtingtråden del 37
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp