Tjuvbetäckt?

hanny

Trådstartare
Hej! Köpte ett sto i somras, kom från Island i januari-februari. Jag vet inte så
mycket om hennes bakgrund..
Tycker att hon börjar bli ordentligt rund, mer mage än tunna som sticker ut rejält när man ser framifrån och bakifrån. Från sidan ser hon lite smärtare ut 😬
Antagligen är hon bara fet, men eftersom jag inte vet hur hon har hållts innan kan jag inte vara säker på att hon är tjuvbetäckt.. Rundare nu än på betet i somras, allmänt trött (kan också vara vikten i sig) och älskar inte att få sadelgjorden spänd längre...
Är man knasig om jag kollar det innan jag börjar banta/öka ridningen? Skulle hon mot förmodan vara dräktig skulle det vara förfärligt att banta henne och rida mer.. Tar gärna emot input..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta för ett förmodligen långt och virrigt inlägg. Jag skrev i höstas om att jag mådde dåligt psykiskt vilket en del av er kanske...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 807
Senast: Rosett
·
Hästvård Min häst är dålig i magen, och blir inte bättre. Det började med att det rann på bakbenen, men avföringen såg rätt ok ut. Nu, 10-14...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 731
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 773
Senast: lewellyn
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 525
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp