Tobakförbud

Så det betyder att den inte stämmer?
Jag tänker att det kan vara så att du och @Inte_Ung upplever problemet som lite mer besvärande än de flesta ickerökare?
Det är inte så att världen är uppdelad i hänsynslösa rökare och folk som har stora problem med tobaksrök.
Det förringar inte de problem ni har men, men är man själv inte drabbad av så stora problem av att nån röker så kan ens engagemang i frågan kanske vara lite mindre. Precis som det säkert finns saker ni inte upplever som ett stort problem men som är det för andra.
 
Jag tänker att det kan vara så att du och @Inte_Ung upplever problemet som lite mer besvärande än de flesta ickerökare?
Det är inte så att världen är uppdelad i hänsynslösa rökare och folk som har stora problem med tobaksrök.
Det förringar inte de problem ni har men, men är man själv inte drabbad av så stora problem av att nån röker så kan ens engagemang i frågan kanske vara lite mindre. Precis som det säkert finns saker ni inte upplever som ett stort problem men som är det för andra.
Jo så är det ju definitivt.
Men samtidigt så är ju tobaksrök farligt för precis alla.
Och lagar och opinion arbetar på vår sida.
Tack vare nya lagar så kan jag numera både gå på krogen och på konsert.
Det är verkligen ett framsteg.

Jag ser det som tillgänglighetsanpassning.
Rökfritt och rullstolsanpassat.
 
Jo så är det ju definitivt.
Men samtidigt så är ju tobaksrök farligt för precis alla.
Och lagar och opinion arbetar på vår sida.
Tack vare nya lagar så kan jag numera både gå på krogen och på konsert.
Det är verkligen ett framsteg.

Jag ser det som tillgänglighetsanpassning.
Rökfritt och rullstolsanpassat.

Att det numera är rökförbud på t ex restauranger och evenemang är verkligen bra både för tillgänglighet och folkhälsa. Men om någon röker en cigarett en bit bort utomhus är det inte farligt för mig, bara för rökaren. Jag kanske blir irriterad över att personen röker på ett ställe där det inte är tillåtet eller slänger fimpen på marken. Men det är inte samma sak.
Om en familj sitter och myser och grillar korv en bit bort alstrar de med stor risk också farlig rök, men det är nog få som skulle reagera på samma sätt som om de ser en rökare.
 
Känns inte så okej att omyndigförklara delar av befolkningen. En annan nackdel är att sånt som är förbjudet är ju ännu mer spännande. De som vill röka eller snusa kommer ju få tag på cigaretter eller snus ändå och då eventuellt gynna organiserad brottslighet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp