Töja hål i öronen.

Jag har tagit två hål med sån där pistol när jag var liten samt två hål med kanyl (dock hemma, jobbar som veterinär så har steriltvätt, sterila kanyler och sterila handskar hemma).
De med kanyl har läkt avsevärt snabbare och bättre än de tagna med pistol.

Har dock hört att en del piercare återanvänder kanylen upp till tre gånger vilket jag tycker är vidrigt och risk för smitta! Så se till att det är en nyöppnad kanyl...
 
Anledningen till att jag vågade töja; det kostar inte fasligt mycket att sy ihop det om jag skulle trötna på det och det inte gick ihop ordentligt ^^
Åh, vart går man för sånt egentligen? Det enda jag kan tänka mig är typ plastikkirurg men det känns så overkill :laugh:
Har ju ett hål som inte vill dra ihop sig riktigt. Det är så litet att det inte känts som någon big deal, men det stör onekligen ändå då örhängen med plupp blir hängiga, örhängen med krok åker ur inom två sekunder och allt som funkar är ringar men då ser man rätt igenom om jag inte har en tjock barbell vilket jag inte vill ha längre :p
 
Jag töjde mina eftersom jag hatade vassa piggar från örhängen och det kändes obehagligt.
Breddade mina "vanliga" hål med lite större kanyl hos piercare och sen töjde försiktigt. Har 10 mm i enkelt svart blackline, dvs svart metallmaterial. Bästa valet jag gjort och det finns så mycket fina tunnlar och plugs i t.ex. torkade blommor inuti glas osv.
 
Åh, vart går man för sånt egentligen? Det enda jag kan tänka mig är typ plastikkirurg men det känns så overkill :laugh:
Har ju ett hål som inte vill dra ihop sig riktigt. Det är så litet att det inte känts som någon big deal, men det stör onekligen ändå då örhängen med plupp blir hängiga, örhängen med krok åker ur inom två sekunder och allt som funkar är ringar men då ser man rätt igenom om jag inte har en tjock barbell vilket jag inte vill ha längre :p
Vissa piercare kan göra det åt en :)
 
Jag har tagit två hål med sån där pistol när jag var liten samt två hål med kanyl (dock hemma, jobbar som veterinär så har steriltvätt, sterila kanyler och sterila handskar hemma).
De med kanyl har läkt avsevärt snabbare och bättre än de tagna med pistol.

Har dock hört att en del piercare återanvänder kanylen upp till tre gånger vilket jag tycker är vidrigt och risk för smitta! Så se till att det är en nyöppnad kanyl...
Men alltså, blä!! :nailbiting:
 
Åh, vart går man för sånt egentligen? Det enda jag kan tänka mig är typ plastikkirurg men det känns så overkill :laugh:
Har ju ett hål som inte vill dra ihop sig riktigt. Det är så litet att det inte känts som någon big deal, men det stör onekligen ändå då örhängen med plupp blir hängiga, örhängen med krok åker ur inom två sekunder och allt som funkar är ringar men då ser man rätt igenom om jag inte har en tjock barbell vilket jag inte vill ha längre :p
Se inlägg ovan, vissa studios har det. En i Stockholm är fantastisk, finns massor på deras Instagram. Sök på "lugn" fast på engelska (är osäker på om man får tipsa eller om det typ ses som reklam)
 
Jag tyckte det var supersmidigt att fixa mina. Hade gamla pistolhål som jag ville ha bort för att sedan ta nya hål att töja. Var inte dyrt heller. Gjorde hos piercaren på masthugget i gbg
Nice! Vilken prisklass låg det på ungefär? Kikade lite på plastikkirurger tidigare idag men då var det lite väl många tusenlappar som skulle hostas upp :cautious:
 
Nice! Vilken prisklass låg det på ungefär? Kikade lite på plastikkirurger tidigare idag men då var det lite väl många tusenlappar som skulle hostas upp :cautious:
Jag betalade runt 1000 för två örsnibbar. Tror jag fick lite kompispris men just där brukar det inte vara så dyrt. Den piercaren i sthlm som nämndes tidigare är bra mycket dyrare. Båda är toppenbra.
 
Jag hade 8-10 mm i flera år, de är numera så att jag nog kan få igenom 1,6 mm direkt och 2 mm på ett par dagar. Syns alltså ingenting jämfört med ”vanliga” öronhår.

Saknar de större ibland, vardagssmyckena var så mycket roligare än de jag har nu! Det var dock lite meckigt att alltid behöva ha örhängen för att de inte skulle dra ihop sig, och funkade dåligt med jobb/träning/stall.
 
Jag hade 8-10 mm i flera år, de är numera så att jag nog kan få igenom 1,6 mm direkt och 2 mm på ett par dagar. Syns alltså ingenting jämfört med ”vanliga” öronhår.

Saknar de större ibland, vardagssmyckena var så mycket roligare än de jag har nu! Det var dock lite meckigt att alltid behöva ha örhängen för att de inte skulle dra ihop sig, och funkade dåligt med jobb/träning/stall.
Apropå jobb osv, jag har hörlurar på mig i mitt arbete (se bild), skulle det bli ett hinder tro?
35426
 
Apropå jobb osv, jag har hörlurar på mig i mitt arbete (se bild), skulle det bli ett hinder tro?
När själva piercingen läker är lurar över öronen en väldigt dålig idé. Kan du ha in ear ett tag? Kolla med piercaren om förslag annars, det kan ju inte vara helt ovanligt.

När jag töjde fick jag ytterst sällan reaktioner, det var möjligen någon dag om jag varit lite oförsiktig. Dock är ju huden mer känslig för retning och infektion, så det kan nog vara bra att ha ett alternativ för ett par dagar emellanåt. (Eller alltid göra själva töjandet inför helgen så att det hinner lugna sig.)

Med färdiga öron lär det inte vara något som märks, om du inte har dem så stora att de kläms :D

Mina hål tog lång tid på sig att läka och var rätt känsliga, men det gick faktiskt över när jag töjt de första millimetrarna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp