Töjer sig ariats short chaps?

Wysiwyg

Trådstartare
Köpte ett par short chaps från Ariat, Concord heter modellen. Jag provade en ST men fick inte riktigt igen dragkedjan utan att ta i lite och ville inte göra det i butiken. :p Hade jeans på mig när jag provade. Provade ett par MT och köpte dem. Nu när jag kom hem och provade med ridbyxor tycker jag de är lite stora? Alltså de sitter ju an mot benet och de hasar inte ner men jag är lite skeptisk. Hon på Hööks sa att de inte ska töja sig så mycket men alla short chaps jag haft tidigare har töjt sig en del.

Ska jag byta till en mindre storlek och använda milt våld för att få uppl kedjan? Den mindre storleken får jag upp till precis där vaden är som tjockast och där tar det emot. Men jag vill ju inte ha för små short chaps så det tar emot hela tiden eller ha sabba dragkedjan på en gång.

Någon som kan komma med ett klokt ord?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte ett par chaps i lördags men känner mig inte helt nöjd med dem. Det är inte helt enkelt för mig att hitta rätt storlek eftersom...
Svar
16
· Visningar
4 840
Senast: Magiana
·
Utrustning ÅÅ måste få lite råd och snabb hjälp. Jag rider just nu i ridstrumpor och tennisskor då mina stövlar (hatar dom) gått sönder alldels...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: Eme_liie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp