Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Töjer sig läderridstövlar i skaftet??

Chlo

Trådstartare
Jag har ett par läderridstövlar som jag inte använt på ca 3 år. Nu har jag slitit ut mina Carlskrona stövlar och tänkte därmed använda mina läderstövlar igen. Problemet är bara att jag får på mig dem, men de sitter så tajt att jag nästan får mjölksyra...Man får väl erkänna att man lagt på sig ett och annat kilo också...

Är det någon som vet om stövlarna töjer sig om jag smörjer dem och sen tvingar mig att använda dem lite??

Lotta

Om de inte gör det kan du gå till en duktig skomakare som då "bankar" ut dem lite, lästar ut heter det kanske :confused:, de blir större i skaftet, men lika fina som innan!
Vet en här i min stad som kan lästa ut dem 2 cm!!! Utan att de blir förstörda på något sätt! :bow:

Chlo

Trådstartare
Det låter ju kanonbra! Det är nog det jag blir tvungen att göra. Jag får springa ner till skomakaren här i min lilla stad, han verkar billig och bra.

Lotta

S

Suziq

Be skomakaren sätta i en dragkedja istället. Mycket lättare att dra på sig stövlarna och ta av. Kostar ca: 400:-

Fast min egen erfarenhet & andra människor jag pratat med säger att dragkedjor inte hör hemma i ridstövlar...
Det funkar inte bra med grus mm som hamnar där.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6461 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
24 868
Övr.Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 268
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
194
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
22 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa golden
  • Hund bet familjemedlem hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar