Töltgrenarna

Irisstogenhage

Trådstartare
Vad är det domarna tittar på vid tötlgrenarna? Förstår att det är takt och rytm men hur mycket fokuserar dem på samspelet mellan ryttare och häst? Är det något mer dem fokuserar på tillexempel sitsen eller så.
 
Vad är det domarna tittar på vid tötlgrenarna? Förstår att det är takt och rytm men hur mycket fokuserar dem på samspelet mellan ryttare och häst? Är det något mer dem fokuserar på tillexempel sitsen eller så.
Takt och tempo, att det går jämnt och stabilt, om det är töltgren med tempoväxlingar bedöms även dessa, blir i regel avdrag om hästen går emot tygeln, är spänd eller liknande. Sitsen bedöms inte.
 
Det är även brandväggar inlagda i bedömmningen. Du kan inte få över 5 om ridningen inte motsvarar ridning över 5. osv
tex Lösgjordhet. taktfel mm.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Alltför många fokuserar på hur hästen rör sig, men glömmer bort att tänka på hur ryttarens sits påverkar hästens rörelser. Fler skulle...
Svar
0
· Visningar
174
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Motivation och nervositet går hand i hand hos ryttaren. Mentalcoachen Matilda Norling menar att mycket fokus läggs på hästens utveckling...
Svar
0
· Visningar
96
Senast: Gunnar
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
575
Senast: tuaphua
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 224
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp