Töltmusik tippe-tippe-tippe-tipp

M

Moniq

Ja Popcorn har man ju hört, men vad finns det mer? Nu när det blir allt mörkare och det blir en del ridhusridning tänkte jag piffa upp mina (visserligen få) ridpass i ridhuset med lite rolig musik.

Eftersom jag är en ointresserad "musikalisk idiot" :angel: vet jag inte vad låtarna heter även om jag känner igen dem väl när jag hör dem.
Alltså - lite tips på låtnamn o. artister tack :bow:

Eller ännu hellre - nån som vet om det finns det någon färdig kassett att köpa?
 
Supernaturals "Rock U" är helt grym att rida fartigt till!! Hade den när jag tävlade femgång förra året och det svängde! Fredrik Kempes "Vinchero" är underbar att rida dressyr till. Tölt? Hmmm... skall tänka lite!

"The Ketchup song" använde vi på vår Firmakeppni till tölt och den funkade oväntat bra (även om den inte är kul efter 33333 gånger) :devil:

/Malin
 
Varför oväntat, när den fungerade i Globen förra året? :angel: Fast er firmakeppni kanske var först? ;) Men förutom stor uttjatningsfaktor är ketchupsången väl en utmärkt låt till töltmixen. Annars kan jag rekommendera Tom Jones Reload album, som kom för ett par år sedan, mycket tryck där, och de flesta av låtarna går att tölta till. :d :banana:
 
Finns ganska många rätt bra "tölt-låtar" -Spirit of the Hawk- med Rednex, Ricky Martins -Livin la vida loca- och -
Maria-, eller varför inte -Genom eld och vatten- från melodifestivalen, minns inte vad gruppen hette..Eller varför inte gamla "landsplågan" :D Marcoolios -Mera mål-.
Har ju själv en liten favorit i Roger Pontare och -När vindarna viskar mitt namn-
Bara för att nämna några.
Marie
 
"Life" med E-type är supertung till tölten! Basen hamrar på helt suveränt! Har man riktigt tur får man ökningarna när låten höjer tempo också! :bump:
 
Iiiihhhhh, vad kul. Ska måne den skånska surkäringen :p bjuda på vacker töltmusik när vi ska sammanstråla? *hoppas*
Har vi föresten kommit överens om datum för inträffandet ?
 
tycker har inte testat detta men tänker mycket på musik ...då den ibland e bara såå tråkig ...pigg musik pigga åskådare :D men "in the End" med linking park ....till dressyr tycker jag bergakungens sal passar ...den e bara såå grym alltså "Robert Wells version":rofl: nån så vet va denna låt heter kan bara lite i den "börjar nåt med i "On the iceland......"(tur att man ni inte hör mig:D )vad heter den:confused:
 
Nej, ingen har pratat om något datum. Tror du nån törs komma hit då ;) och träffa
elaka Djurjouren och Skånska surkärringen :angel:

Det var väl bara lite löst snack och önskemål om en träff för oss islandsfolk här nere i syden,
på den andra "träff/clinic"tråden.

Det hade varit roligt om det kunde bli av :D. - I så fall har vi frågorna När - Var - Hur.

Kommer ni andra överens om "när" och "hur" så kan jag sponsra med "var", dvs en
anläggning att hålla till på.

För de som vill sova över och/eller ta med sin islandshäst kan vi ställa upp med en del
sängplatser och några lediga boxar. Nån av oss kan säkert fixa hämtning också vid ev
tåg/flyg om vi skulle få långväga besök.

Apropå nån som nämnde otillbörlig reklam och att man skor sig på en sådan här träff, så vill
jag redan nu upplysa om att vi ställer upp med allt utan kostnad och inte heller har någon form
av verksamhet här på gården som kan ha glädje av detta. Vi gör det bara för att det är kul
och ALLA islandsvänner som skriver här på forumet är naturligtvis välkomna.

Såå - nu ligger bollen hos er :banana: :bump:

Åsså tar jag tacksamt emot mer tips på låtar och artister som har klämmig töltmusik :).
 
Jag tycker att elaka Djurjouren och Skånska surkärringen ska bo närmare mig :angel:
för jag är så avundsjuk! fick mer smak efter Inte_Ung clinicen...
 
....och den där gamle silverhingsten som inte gjort ett knop annat än gått i stohagen sen Betsy red igång honom sist kunde behövas skos på och dras igång lite så vi får se hur munsåren funkar inför en Skåne-tripp lite senare kanske? Ridhjälp, någon hugad? :banana:
 
Jaa! Jag vill gärna komma. :) Behöver boka barnvakt i hyfsat god tid. Kan någon gång i oktober eller början på november funka? Tänkte innan det blir iskallt ute i alla fall...
 
behöver du ens fråga? :bump:
Höstlovet åker jag ju till London men jag är hemma ett par dagar den veckan i alla fall...
vi åker på tisdagen men lördag till måndag kanske vore något? Eventuellt kanske det går en buss på fredag eftermiddagen?
Blir ju lite mer tid än en vanlig helg iaf... :crazy:
 
Jag vill! :D Om jag får... För jag rider ju inte lika bra som Betsy förstås ;) och törs ju inte rida alla hästar heller precis. :crazy:

När är lovet Betsy? Jag kanske kan påbörja eller avsluta efter dig så vi löser av varandra... :D
 
Väljer ni 3:e eller fjärde helgen i okober så kommer jag :banana:, tyvärr utan häst, var på VM- när det var hemmavid.
 
Hej och hå!
ängtligen har det kommit upp detta inlägg som jag väntat på så länge.. :D musik är defenetivt mitt ämne!.. :love: har faktiskt hjälpt en och annan med musik till dressyrpogram och naturligtvis ovalbanepogrammen med.. :idea:
Techno och Trance musik brukar vara uppskattat på ovalbanan då det är lite mer fart. Det som är roligast är att hitta SIN EGNA låt!..som ingen annan har! Och det har jag gjort.. :angel:
Nåväl jag ska försöka hjälpa dig Moniq med lite tips för töltpogram,lägger också till några låtar för fyrgångs och femgångspogram.. :rofl: som jag gillar och tycker är bra på banan, men sen är ju smaken som baken.. :D så kan ju hända att du inte gillar pop techno musik! Skulle det va så att du inte vet vilka det är så kanske du kan söka på nätet och ladda ner dom där om du nu har bredband annars tar det ju år.. :smirk:

Har några som jag bara älskar :love: att höra på banan till ett bra ekipage i tölten! Det är DJ Mangoo - Eurodancer eller Freedom och Kosheen - Hide U

Sen har vi lite andra som är bra med!
*Dom flesta DJ Ötzi låtarna brukar höras ibland och är bra till både tölt och fyr/fem gång.
*Galaxe - Lullaby passar till tölt.
*Lasgo - Something, passar också bra till fyr/fem gång.
*Jan Wayne - Total eclipse of the heart (techno version) passar bra till tölt.
*Scooter låtar - typ Ramp!, Weekend, I need you on the floor mfl. passar till tölt.
*Gigi D´agostino - I fly with you - passar också bra till fyr/fem gångs pogrammen.
*Dj sammmy - Heaven, ganska välkänd låt på banan och passar både till tölt och fyr/fem gångs pogram
*Dj Ballon - Technorocker
*Hermes House Band - Country road (west wirginia) passar väldigt bra till fyr/fem gångs pogram om man har ökad tölt,galopp i sista momentet!
*Blümchen - Dom flesta techno låtarna Blümchen regerar på banan, riktig goo i!.. :cool:
*90-tals technolåtarna som Rednex - Cotton eye joe, Mo-Do - Eins,Zwei,polizei, Corona, I don´t wanna be a star, Leila K - Electric (tölt låt) mfl dessa passar mycket bra på banan såväl till tölt som fyr/fem gångspgram!

Jaa det blev en del, har en låång lista med bra låtar.. :angel:

Någon kasett känner jag inte till men om du lånar lite skivor eller bränner, laddar ner så kan du ju alltid göra det egna band, har själv gjort egna skivor med bra "gångartsmusik"!

:bump: Tjing från Gildra! :banana:
 
jo jag har hur många som helst som jag vill använda till dressyr...vågar jag avslöja :confused: jo men Gareth Gates "What my heart want to say" skulle även kunna tänka mig fyrgångsprogram till The Rasmus "in the shadows" så bra :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 684
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 208
Senast: Petruska
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
955
Senast: Skorpion76
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 005
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp