Tömköra shettis.

K

kirre78

Jag har ett shettis sto på exakt 1 år, funderar på att börja tömköra henne nu, har en tömkörningsgjord för shettis som jag tänkte använda, typ en sån som hööks säljer för 399 :-. Är det för tidigt att börja nu? Hon är väldigt storvuxen och mogen. Märks att hon vill göra något, och att det inte riktigt räcker med bara promenader nu. Tänker givetvis inte använd träns och bett utan tömköra i grimma.
 
Sv: Tömköra shettis.

Jag tror inte det är nåt problem att tömköra. vandra i skogen, träna röstkommandon och sånt.
 
Sv: Tömköra shettis.

Nej, det gör dom inte, har fått tag på den på annat håll, men den är exakt som den hööks säljer, har en sådan oxå fast i storlek full...
 
Sv: Tömköra shettis.

vet ej men skettisar utväklas väll långsamt (har jag bara hört) men jag sköte ett skettis sto som hade ett föl han hade dom i vagn då han var 2
 
Sv: Tömköra shettis.

jo det gör dom ju men det är ju mest jobbigt för huvudet i början, man ska ju inte pressa dom speciellt hårt fysiskt när dom är så unga.
 
Sv: Tömköra shettis.

Hej!

Visst kan du börja tömköra!
Har en shettis på 2,5 år och när hon var yngre tömkörde jag mycket i skogen! Hon tycker det är så kul! Fast jag får ju skämmas lite då vi kan vara ute o köra med vagn och hon ser en trevlig stig in i skogen som hon kan börja gå in på! Hon blir lite förvånad när hon måste gå ut igen! :crazy: vagnen tar sig ju inte alls fram i skogen :(!
Så att jag gick lite här och var när jag tömkörde var ju inte bra, så jag rekomenderar att du håller dig på vägar!
Sätt på henne träns när du leder henne i grimman! Då vänjer hon sig vid tränset!

Mvh Lisa
 
Sv: Tömköra shettis.

Här är en till som gärna vill veta vart man får tag i tömkörningsgjord i shettisstorlek!
 
Sv: Tömköra shettis.

I det här läget passar selar som många ofta utnämner som "skitselar"!
de är utmärkta till inkörning/tömkörning. Dessutom billiga och ganska hållbara.
 
Sv: Tömköra shettis.

Till er som var intresserade av en tömkörningsgjord passade minishettis/shettis: Det finns en sådan på auktion nu på Tradera. Priset ligger på 350:- just nu.
 
Sv: Tömköra shettis.

En kompis som var i england och jobba köpte den där åt mig. Vet ej någon som säljer dom i sverige....men som tidigare sagts, det går ju lika bra med en enkel bröstsele.
 
Sv: Tömköra shettis.

Hej!

Man kan ju köpa en shettistravdäckel!
Travdäcklar har ju lite ringar på sidorna så man kan fästa tömmen lite olika.
:D :D
Mvh Lisa
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 859
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 374
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 752
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp