Bukefalos 25 år!

Tömkörning/longering...?

D

Dizan

Va ut & tömkörde min lilla fialotta igår för första gången - gick hyfsat, men hon vill gärna ställa sig på bakbenen...:-( - blir nog springrem så hon känner....

Tänkte longera henne för första gången imorgon för hon behöver bli av med sin energi! Tänkte ta två longerlinor & tömköra på det sättet.... Dumt & göra det själv? Vill få igång henne nu....

Hej!

Jag tycker att det oftast är bäst att låta dem testa grejjerna lite, använda så lite "tvång" som möjligt.. :)

Smart att longerar först och sen tömköra med 2 ledare, då kan de dra fram henne om hon stannar och hålla i om hon drar... Gäller att inte gå för fort fram, och inte ha för höga krav i början...

Lycka till :)

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
2 109
  • Artikel
Dagbok Idag tänkte jag att jag skulle skriva lite mer om mina ponnysar! Men först så tänkte jag säga lite om hur det går för mig just nu med...
Svar
2
· Visningar
333
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
1 386
Hästvård Känns som att jag har startat tusen trådar om den häst skadan sen i höstas, men nu kör vi igen. Kort bakgrund: Hästen har ett aktivt...
Svar
17
· Visningar
1 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Uppdateringstråd 25

Hästrelaterat

• Ridrädsla
  • Höstens bantningstråd

Omröstningar