Tömkörning/longering...?

D

Dizan

Va ut & tömkörde min lilla fialotta igår för första gången - gick hyfsat, men hon vill gärna ställa sig på bakbenen...:-( - blir nog springrem så hon känner....

Tänkte longera henne för första gången imorgon för hon behöver bli av med sin energi! Tänkte ta två longerlinor & tömköra på det sättet.... Dumt & göra det själv? Vill få igång henne nu....
 
Hej!

Jag tycker att det oftast är bäst att låta dem testa grejjerna lite, använda så lite "tvång" som möjligt.. :)

Smart att longerar först och sen tömköra med 2 ledare, då kan de dra fram henne om hon stannar och hålla i om hon drar... Gäller att inte gå för fort fram, och inte ha för höga krav i början...

Lycka till :)
 

Liknande trådar

Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 614
Senast: Sirap
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 388
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 873
Senast: Mkb
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp