Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Tömkörning?

T

Tomaten

Har funderat på att göra de me "min" häst, men jag vet inte vad jag behöver för grejer?
Några allmäna tips?
:bow:

B

**BORTTAGEN**

Till tömkörning använder jag sele av något slag, ett träns med bortplockade tyglar och ett par tömmar. Har i nödfall tömkört med sadel också, men endast i nödfall och aldrig med mina egna hästar. Endast när annan hästägare så önskat.

Om du bara ska tömköra och inte senare köra in/köra hästen så räcker det med en longerjord tycker jag, fast bäst är ju att ha någon form av sele så att man har dubbla tömringar så att säga.

/Hippo

S

strumpan

Tycker det är skit svårt hon bara flackar hit och dit.Har nu en duktig massör som hjälper mig .Vilken skillnad. :rofl: :rofl:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6489 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Mat Vet inte om det behövs en sådan här tråd, men gjorde den i alla fall "allmän" istället för att fråga min specifika fråga: Vad gör ni med...
Svar
14
· Visningar
431
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson inledde tävlingarna i tyska Mannheim på bästa tänkbara sätt. Han vann den fyrstjärniga 1,55-klassen på hästen Catch Me...
Svar
0
· Visningar
71
Hundavel&Ras Nora är konstaterat dräktig och idag på dag 33, dvs slutet av vecka 4 om jag har räknat rätt. Jag har ingen erfarenhet av dräktiga tikar...
Svar
16
· Visningar
998
Mat Jag är gbp-opererad och äter därför lite men ofta. Nu när värmen kommer inser jag att mina varma äggrätter kanske inte är lika gott som...
Svar
16
· Visningar
555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dräktiga ston 2020/2021
  • Shettistråden!

Omröstningar