Tömkörning?

T

Tomaten

Har funderat på att göra de me "min" häst, men jag vet inte vad jag behöver för grejer?
Några allmäna tips?
:bow:
 
Till tömkörning använder jag sele av något slag, ett träns med bortplockade tyglar och ett par tömmar. Har i nödfall tömkört med sadel också, men endast i nödfall och aldrig med mina egna hästar. Endast när annan hästägare så önskat.

Om du bara ska tömköra och inte senare köra in/köra hästen så räcker det med en longerjord tycker jag, fast bäst är ju att ha någon form av sele så att man har dubbla tömringar så att säga.

/Hippo
 
Tycker det är skit svårt hon bara flackar hit och dit.Har nu en duktig massör som hjälper mig .Vilken skillnad. :rofl: :rofl:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de...
2
Svar
26
· Visningar
1 427
Senast: Jfrelin
·
Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
903
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Hästnyheter Har din häst haft problem med ryggen? Är den lite sänkt i ryggen eller vill du bara bygga en starkare core hos din häst? Då kan...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 247
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp