Tömkörningstömmar

Ackio

Trådstartare
Tänkte beställa globus men såg tekna har med tömmar. Någon som har?
Vilka är lagom tunga i handen? Vill ha i riktigt läder/fuskläder men lite begränsad budget :)
 
Jag har globus och är jätte nöjd med dom. Blev mjuka och smidiga fort och har bra tyngd. Har dock inte provat något annat märke av lädertömmar så jag kan inte jämföra.
 
Jag har hört positivt om dem, och de fanns i 14 meter vilket räcker bra för mig.
Känns de stora i hand? (har små händer) eller som "tygel" i storlek?
 
Jag har också globus, flitigt använda. Håller med @Kristall10 , smidiga och lagom tunga. Enda nackdelen är att mina släppt massa färg när jag putsat dem (inte så det syns på tömmarna men händerna blir trista). Satte på egna snabbknäppen fram också, mina hade inga.
 
Jag har också globus, flitigt använda. Håller med @Kristall10 , smidiga och lagom tunga. Enda nackdelen är att mina släppt massa färg när jag putsat dem (inte så det syns på tömmarna men händerna blir trista). Satte på egna snabbknäppen fram också, mina hade inga.

Så handskar är att föredra kanske? ;) Jo jag tänkte sätta på snabbhakar för såg de inte fanns.
 
Jag köpte tömmar från Ale, deras Bombi Bitt. De är tunnare och lättare än de från Globus som jag hade innan och känns mycket trevligare i lädret. Är jättenöjd och som bonus så är de inte jättedyra heller.
 

Bild på tömmarna bredvid svart longerlina så du ser bredden.
5B7840B6-00C8-4105-85CC-3247688462C2.jpeg
 

Liknande trådar

Utrustning Det är fuktigt i sadelkammaren och det finns bara en liten avfuktare som inte riktigt räcker till. Läder som inte används så ofta börjar...
2
Svar
30
· Visningar
1 919
Senast: Blyger
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
758
Senast: Araminta
·
Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 593
Senast: kolblakkur
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 463
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp