Tofu i rumstemperatur

Gosa

Trådstartare
Glömde att packa ur tofun ur ryggsäcken när jag kom hem efter handling igår kväll. Kom på det nyss och stoppade in det i kylen. Den har stått framme i ca 16 timmar. Alltså ett otilllagat block i vätska i oöppnad förpackning. Törs jag tillaga och äta ikväll eller är det bara att slänga?
 
Glömde att packa ur tofun ur ryggsäcken när jag kom hem efter handling igår kväll. Kom på det nyss och stoppade in det i kylen. Den har stått framme i ca 16 timmar. Alltså ett otilllagat block i vätska i oöppnad förpackning. Törs jag tillaga och äta ikväll eller är det bara att slänga?
Jag är jättedålig på att komma ihåg att packa ur matkassar emellanåt. Min tofu har nog legat framme något dygn i alla fall och smakade precis som vanligt. Jag hade tillagat och ätit
 
Glömde att packa ur tofun ur ryggsäcken när jag kom hem efter handling igår kväll. Kom på det nyss och stoppade in det i kylen. Den har stått framme i ca 16 timmar. Alltså ett otilllagat block i vätska i oöppnad förpackning. Törs jag tillaga och äta ikväll eller är det bara att slänga?
Min erfarenhet är att dålig tofu stinker. Jag hade öppnat och luktat/smakat, hade det inte varit nåt avvikande där hade jag ätit.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: cassiopeja
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp