Bukefalos 28 år!

Tog ett beslut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bestämt mig för att sluta i söndagsgruppen på ridskolan så igår sa jag upp min plats. I stället ska jag försöka få till ridning för privattränare och jag har redan hört mig för om det. Det kommer ju inte att bli så ofta men jag tror ändå att det kan ge mer. Jag kommer dock att rida kvar i den gruppen terminen ut. Tisdagsgruppen kommer jag att fortsätta rida i. För tillfället är nog den gruppen den enda chansen för mig att kunna hoppträna.

Jag var en sväng till friesern idag också. Ägaren är bortrest så jag kunde ta en extra dag. Nu stod jag och snackade rätt mycket med tjejen som har sina hästar inhyrda där, så tiden drog iväg. Men jag räknade ändå inte med att rida så mycket och intensivt. Jag började med att rida lite längs grusvägen. Det var verkligen becksvart och det var nätt och jämnt jag såg gräsremsan i mitten av vägen så jag på ett ungefär kunde navigera. Fröken häst verkade inte heller uppskatta mörkret. Hon är inte van vid pannlampa och jag äger ingen heller, men det kan nog vara värt att skaffa en så får hon lov att vänja sig. Vi kan ju ta promenader till fots med den i början.

Sedan red jag en stund ute på gärdet dit det når lite ljus från stallplanen. Det var inte lika smackigt som för ett tag sedan, men lite halt var det. Sen så var det ju buckligt och kuperat som vanligt. Det blev inga direkta stordåd uträttade och jag red bara en kortare stund. Gärdet närmast stallet är ingen riktig höjdare att rida på.

Jag har f.ö. börjat kika efter en annan bil för att kunna dra hästtransport. Då skulle jag kunna åka till ridhuset några kilometer bort för att träna med friesern. Egentligen gillar jag min bil och vill inte gärna byta den mot en annan, men jag kan ju inte dra något med den och det är rätt begränsande. Jag har fått en del tips här på Buke om vilka bilar jag kan titta efter. Jag fick bl.a. tips om en Seat Altea Freetrack och hittade en på Blocket. Det var den fulaste bil jag sett, tror jag. Den var helt knallgul och hade ordet Freetrack med stora svarta bokstäver på sidan. Fuuuult! Men den var väl lite utanför min budget ändå. Det som är lite tråkigt med att leta bil är att jag kommer nog ha svårt att hitta en bil som gått så få mil som min, utan att få vända ut och in på plånboken helt och hållet. Men jag hittade faktiskt en bil på Blocket som var en precis likadan som min, samma årsmodell och till och med i samma färg och med nästan samma antal mil. Priset för den var samma som jag gav för min, för nästan 3000 mil sedan. Det känns som om jag gjorde ett kap när jag köpte min pärla :) .
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 957
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 697
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp