TOK-GLAD!!

V

veronican

Jag tror bestämt jultomten varit på besök!! :banana:

När jag höll på att städa för en stund sedan ringde det på dörren och när jag väl kom ner och öppnade var det bara ett stort brunt paket där. Ute vid vägen körde en stor lastbil iväg.
"oj" tänkte jag och gissade snabbt vad det var i BAMSEstora kartongen, konstigt bara att de inte villa ha nån påskrift.
Öppnade kartongen och där var: Något jättefint !

Detta är min första NYA sadel och wiiie vad jag längtat efter den, har ridit barbacka 4 månader. Visst är den fin? En Morris & Nolan dressyrsadel, utprovad av sadelmakare.

Nu undrar jag lite (förutom att dela med mig av min glädje) om ni som också har en sådan här sadel, har extra korta gjordar?
Alltså det står i infot om sadeln att det är extra långa stroppar. Jag har bara haft hoppsadel innan och måste alltså köpa en gjord så jag kan RIDA i den juuuu! Vad kan man tänkas behöva för längd på en sadel med extra långa stroppar, till ett ganska litet halvblod med normal mage? ja alltså vad har NI för stl på era gjordar?

Måste köpa den idag!

Glada hälsn/ Veronican :banana: :banana:
 
Snygg sadel :banana:
Jag vill också ha :bump:
Vad kosta den?

Lägg sadeln på hästen och mät med ett måttband=)
De flesta brukar ligga runt 60-65cm
Men inte min för han vill ha 50-55cm=)
 
den ser ju jätteskön ut.

om du vill ha reda på längden på sadelgjorden så lägg på sadeln p ådin häst å ta ett snöra å mät längden mellan stropparna. brukar stämma bra om man tar längst ner. sen när man drar åt sadelgjorden så vill man ju inte ha den i sista hålet jämt...

hoppas sadlen är skön att rida i å att den ligger bra!! hur mycke gick dne på? såg väldigt fin ut
 
Jobbigt, jag måste alltså ut och mäta först.. har affären 2 mil från stallet :smirk: kan man inte chansa på en stl (brukar få byta) och prova? :angel:

Ja den är superdupersnygg, mjuk och jätteskön!

Den kostar 16 500:- :crazy:
 
Gör så :D
Men satsa på en i stl. 60cm
det tror jag blir bra :)
 
Sv: TOK-GLAD!!

GRATTIS!
Jag kan tyvärr inte se din bild. Jag har en MN Dressyrsadel som jag köpte i februari i år. Jag älskar den!! Jag har ett ganska stort halvblod, dock nätt i modellen. Jag har nog 65 el 70 cm gjord, det bästa är nog att mäta helt enkelt
 
Sv: TOK-GLAD!!

GRATTIS!
Jag kan tyvärr inte se din bild. Jag har en MN Dressyrsadel som jag köpte i februari i år. Jag älskar den!! Jag har ett ganska stort halvblod, dock nätt i modellen. Jag har nog 65 el 70 cm gjord, det bästa är nog att mäta helt enkelt

Kan ju bero på att tråden är från 2003.
 

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 507
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 713
Senast: Pudlan
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 817
Senast: mackan
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp