Tolerans ? Resultat osv

A

Amateur

Undrar hur mycket ni klagar/tolererar ute på tävlingar?
Var på fälttävlan i helgen där det blev en del (massor) av fel. Flera hästar som fick stopp i terrängen har inte stop i resultatlistan...
Man gav inte straff när ryttarna red för snabbt. o.90 klass vilket ska ge straff om det är mer än 15s enligt TR. (Rätt?)
Två ryttare med samma straff placerades olika men i fel ordning enl TR.
Det handlar om ett steg i plac i debutant. Inga stora saker men... :confused:
En ryttare uteslöts efter sammanblandning av ekipage. felaktig hjälp var orsaken men stackars tjejen var helt ovetande och hade ingen hjälp med sej. Jag tror henne! Stod vid hindret och såg henne rida (utan hjälp!).
Försökte få svar på mina frågor via överdomaren men hennes humör var i botten och jag insåg att det inte var lönt! Hur agerar man? Hur hade du gjort? :confused:
 
Jag hade sagt till. Det var struligt med räkningen igår, gissar att vi var på samma ställe.
Min pålla placerades fel för ett par veckor sedan pga felräkning; 42+4+4 blev enligt den som räknade 54. Jag får det till 50. :confused:
Vi kontrollräknade inte då utan jag såg efteråt att hon egentligen skulle varit 3:a och inte 5:a som det nu står i resultaten. Hästen låg alltså etta innan terrängen (och inte femma som det stod på listan)och hade min ryttare vetat det så hade han kanske inte ridit lugnt och sakta, så då hade det kanske inte blivit tidsfel utan kanske tom vinst i klassen!
Nu efteråt kan man väl inte säga till gissar jag? Nån som har mer koll? ja ja, huvudsaken att hon skötte sig. :)
 
Jag hade sagt till.
*suck* vi försökte... överdomaren var minst sagt ointresserad av att prata med mej. Jag som tjatat på egna ungar och andras (i skolan) om att domaren "bestämmer" fick en riktig tankeställare igår. Att få ovett innan man ens hinner ställa frågan gör att man tvivlar..
Det var struligt med räkningen igår, gissar att vi var på samma ställe.
*suck* kan det vara så illa på flera ställen? tror inte det!
Visst försökte funktionärerna men på något sätt strulade nog samordningen. Vissa som t.ex överdomaren bör ju kunna TR eller iallafall vara så ödmjuk att hon kan tänka sej läsa TR...+ lite folkvett!
 
Jag antar att det var i Tågarp, dom är ju kända för att vara sura och tvära där, men jag hade fantamig sagt till rätt skall vara rätt helt enkelt!! :mad:
 
jag hade fantamig sagt till rätt skall vara rätt helt enkelt
Vet ju att de bytt massa folk osv. Dock gick det inte att få vettig kontakt med dom..
Ringde till överdomaren i "vårt" egna ärende.. hon ska se till att det blir rätt. Känner mej som en gnällspik... :o
 
Det är ne känslig balansgång men jag tycker man ska säga till när resultatlistorna är fel och de inte visar tecken på att ändra. Annars så har man mkt att göra som funktionär och det är jobbigt när ryttare efter ryttare kommer och klagar..


:crazy:
 
Annars så har man mkt att göra som funktionär och det är jobbigt när ryttare efter ryttare kommer och klagar..
Det förstår jag fullt ut... därav min fråga. Fast egentligen så har ju ryttare "rätt att klaga" om det är fel. Självklart kan man ju klaga på olika sätt.. :)
 
Efter rådande omständigheter i den föreningen är det väldigt bra att de lyckades genomföra tävlingen då de blivit väldigt motarbetade. Jag som ryttare är väldigt tacksam över det och tycker att tävlingen flöt på bra ridmässigt.

Klödd med resultatet har ju inte denna förening ensamrätt på precis. tycker nog att det finns många fler föreningar som det är bra mycket mer trubbel på.

Det som skulle störa mig som ryttare är när det blir problem med tiderna när jag skall rida osv, resultatmissar står jag ut med.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Det blir ingen fullständig då resultatet inte kom ut förrän vi hade kört. :) En nyhet som vi inte sett av så mkt innan. Det var en...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 285
Senast: prins_rollo
·
Fälttävlan Jag måste bara skriva av mig samt fråga om det får gå till såhär på tävlingar.. Jag var i Mariestad i helgen och startade FT, det var...
2
Svar
22
· Visningar
2 449
Senast: Murray
·
Fälttävlan hejsan! lovade nån med en derssyrhäst här inne att jag skulle raportera från min debut i fältävlan. elle min debut gjorde jag för flera...
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: FT_ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp