Madelene8

Trådstartare
Är det någon som vet vart man kan få tag i en tolkningssele?

Eller går det bra att använda något annat iställe? Vad använder ni för saker när ni ska tolka med eran häst?

Tacksam för alla svar! :)
 
Sv: Tolkning!

vi använder en förbygel (sån som går rakt över bogen med en rem över halsen) och spänner sedan bara tömmar däri :)

Vet att det kanske inte är den optimala lösningen men det funkar ;)
 
Sv: Tolkning!

vi avänder en bröstsele ( endast en brösta och ingen däckel) framför sadeln samt vanliga tömmar att hålla i. funkar väldigt bra och är lite slitstarkare än de flesta tolkselar.
 
Sv: Tolkning!

Eftersom vi har travhästar i stallet så lånar vi en brösta från selen och sen två longeringslinor i den. Funkar utmärkt! :idea:
 
Sv: Tolkning!

H**ks har en billig och superbra sele tkr jag, har en sån till medryttarponnyn. Enda felet är att det är lite lång lina på den, men det kan ju också vara för att ponnyn är en liten b-ponny ;) Vi åkte i början med pulka, men nu har vi miniskidor och åker med :) Pulka kändes mer säkert, men man har noll chans att styra undan för snöhögar o.s.v. Skidor krävde mer fokus och balans, men det var mycket roligare att åka :P Annars är väl bob ett bra åk-alternativ? ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Där jag går nu kostar det knappt 1300, men har nu fått reda på att det verkar ligga på runt 900 hos flertalet övriga. Dit jag går är...
Svar
14
· Visningar
953
Senast: gul_zebra
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 000
Senast: Badger
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 225
Senast: Dentaku
·
IT & mobiler Jag funderar på att köpa hörlurar för att lyssna på musik och poddar. Kommer inte använda dem dagligen, så de behöver inte vara...
Svar
16
· Visningar
337
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp