Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lenis

Trådstartare
Välkomna till ulvleken, Tomteland edition!

Julillustration_jultomten_med_sladen-530x320.jpg


Regler: (tagna ur huvudet då mitt gamla dokument inte ligger på den här datorn så hav tålamod om nåt är oklart) Var snälla mot varann, det är bara en lek (och lite drama queen får man såklart vara, vi spelar ju roller- men ta inget personligt)! Hintar är förbjudna och kan straffa egna sidan. BOP:ar förbjudna. Teorier måste presenteras varje dag även om det kan bli långsökt och knivigt ibland, men försök! Upprepade missade DL etc kan leda till att man kickas för denna gång. Missar man en DL så skriv hur du hade tänkt rösta så snart du kan för att underlätta för medspelarna. Röster efter dag-DL räknas inte, PM efter natt-DL räknas inte heller.

LL Lenis

1. quarter4ever
2. cirkus
3. bumpo
4. Snurrfian
5. Mammas
6. hemlig
7. Ferrari
8. Idahoe
9. Mirtai
10. Blacksmithfarm
11. Niyama
12. Araminta



Story:

I tomteland är det bråda tider, julen står för dörren! De sista presenterna ska fixas och slås in, släden packas, och tomten ska pressas ner i sin dräkt som verkar krympa för varje år. Men utöver den vanliga julstressen verkar det ha hänt en liten olycka och nu ryktas det att stackars nissar och renar har.. försvunnit? Blir det någon jul i år?



Roller:

Lucia: skyddshelgonet som varje natt får skydda en medspelare eller sig själv mot nattens fasor! (ängel)

Tomten: Så snäll, så snäll och får varje natt leverera ett paket till en medspelare- en natts skydd, en sia eller kanske en liten smygtitt på vad den nyfikna nissen får veta! (Varje paket får ges endast en gång, ej tvingande, skulle givetvis aldrig ge sig själv paket!)

Rudolf: Är hemma med förkylning och tycker synd om sig själv när alla de andra renarna får öva inför julafton. Dock kan man upptäcka mycket när alla tror att man är för sjuk för att hänga med i svängarna.. (siare)

Nyfiken nisse: Nyfiken i en strut och lyckas på något sätt alltid få reda på vad som händer och sker i tomteland.. Får reda på vad som skett varje natt (vilket paket som skickats, vem som blivit siad men ej resultatet, vem som blivit skyddad osv, aka spion).

Tomtenissar: försöker överleva och rädda julen allt efter förmåga! (bybor)

Tvillingnissar: Får diskutera utanför leken


Gremlins: NÅGON råkade hälla vatten på den, och NÅGON råkade kanske tycka synd om den där gulliga saken och mata den efter midnatt. Bad idea. Den lilla gulliga fluffbollen ynglade av sig och nu hotar små monster julefriden! Vågar man ens gå ut själv efter midnatt..?
 
Dag-DL tors 22.00
Natt-DL fre 11.00

Kommer förmodligen läggas lite tidigare sedan men nu för att alla ska ha en ok chans att hitta leken tar vi det så här :) Kommer sannolikt ha dag-DL runt 21 framöver om ni inte önskar annat- jag är flexibel!

Roller på väg ut..
 
@Lenis min Fluffboll ser faktiskt ut som en Gremlin, bör jag bli orolig nu? :cautious::rofl::nailbiting: Fluffbollen är alltså min Shih Tzu för den oinvigde :love:. Så totalt ot-inägg för att visa att jag hitrat leken.
 
Hittat hit och fått min roll :)
Kommer inte vara aktiv imorgon förrän tidigast kl 20, så ingen misstänker mig för det ;)
 
Och jag kommer som nämnt i anmälningstråden behöva rösta tidigt imorgon eftermiddag :)
Eventuellt hinner jag hem innan DL men det är inget jag vågar chansa på
 
Och jag som jobbar mellan 7-16 kommer nog inte in förrän tidigast 18-tiden - så är det ingen som behöver fundera över varför jag inte skriver innan dess heller :)
Går i ett på jobbet så hinner nog inte skriva från mobilen en gång under dagen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 567
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 257
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 798
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 879
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp