Bukefalos 28 år!

tomult i majorna

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

coscos

Vissa kannske vet om det andra inte. Några föräldrar i "rör inte vår skola" okuperade rektorexpeditionen på en skola i majorna, göteborg för att demonstrera mot nedstjärningarna som skulle göras.

Dom blev anmälda. Anmälningen drogs dock tillbaka men dom kommer endå dömmas till minst 30 dagsböter villket är ca en månadslön för dom. Nu håller dom på att sammla in pengar till detta genom brev och en stödkonsär.


Vad tycker ni om detta? Eller överhuvud taget vad har ni för tankar ang skolan idag..?
 
Sv: tomult i majorna

Det finns bättre sätt att protestera som ger mer uppmärksamhet och mer "goodwill"...
 
Sv: tomult i majorna

Skriva ordentliga protester som tas upp på möten, ta kontakt med press, både lokal och rikspress, man kan gå ända upp på regeringsinstans om det är något man inte är nöjd med.
 
Sv: tomult i majorna

Men om man verkligen har gjort allt du skrev om ovan redan?
 
Sv: tomult i majorna

Ja eftersom det inte har varit några rubriker varje sig i kvällstidningarna eller på nyheterna på tv, inte ens syrran som bor i Göteborg hade hört talas om det så har de inte gjort något särskilt grundligt jobb...
För att få uppmärksamhet finns det alltid betydligt mycket bättre sätt än okupera en rektorsexpedition... Finns det ett stöd för deras krav så är det ganska lätt att få till demostrations tåg på torg, få komma till morgon soffor i tv osv... Men ofta är den "brutala" vägen enklast och ger minst effekt...
 
Sv: tomult i majorna

dom har både varit på nyheter och i tidningen... Fast det var ju inte igår det hände.

enligt deras beräkningar skulle dom gå back ca 2,9 miljoner pga nedstjärningarna. Enligt stadsdelsnämnden + 3,3 miljoner.
Dom gick back 3,3 miljoner kr....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 555
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp