Tona håret med hjälp av färgbomb?

Den skulle sitta ca 24 tvättar, men kan lova att jag tvättar många gånger mer än så på ett år. Då var det fortfarande ett tydligt rakt streck mellan min vanliga färg och toningen.
Rör det sig om en intensivtoning med en eller två komponenter, alltså blandade du färgen eller inte?

Jag vet inte riktigt varför jag hade nåt slags koll på det här när jag var 13, för jag "visste" att sådan där intensivtoning som man blandade satt ungefär som vanlig färg. Men jag fick mina föräldrar att tro att det bara var en toning som kunde tvättas bort lätt, och därför fick jag färga håret svart första gången. :D
 
Jag ”färgar” mina längder med olika färger, mest rosa, lila eller grått. Använder mig av färgbomber. Lila och grått fäster i ofärgat hår men den rosa nyansen fäster endast på det blekta.
Tvättas bort gradvis och sliter inte lika mycket på håret som vanlig färg.
Visa bifogad fil 65379
Skitsnyggt, hur gör du när du färgar topparna sådär? Har en del rosa kvar, men vill inte ha det i hela håret denna gång.
 
Skitsnyggt, hur gör du när du färgar topparna sådär? Har en del rosa kvar, men vill inte ha det i hela håret denna gång.
Vill jag ha mer effekt så kammar jag i färgen i torrt hår men vill jag ha det lite mer nertonat så kammar jag i det i blött hår.
Låter sitta ungefär 3-5 min.
Super smidigt!
 
Rör det sig om en intensivtoning med en eller två komponenter, alltså blandade du färgen eller inte?

Jag vet inte riktigt varför jag hade nåt slags koll på det här när jag var 13, för jag "visste" att sådan där intensivtoning som man blandade satt ungefär som vanlig färg. Men jag fick mina föräldrar att tro att det bara var en toning som kunde tvättas bort lätt, och därför fick jag färga håret svart första gången. :D
Det var sån som blandades.
 
Jag har använt en som funkade lika bra på min utväxt som på håret som redan var färgat, men håret blev rätt slitet av den. Minns inte vilket märke dock
Var det verkligen en färgbomb då och inte toning? Färgbomb är ju bara balsam och pigment.
Har använt Maria Nilas färgbomber och Revlon och inget har fäst särskilt bra när håret är obehandlat men det kanske är beroende på hårtyp då. Mitt hår är väldigt tjockt.
 
Var det verkligen en färgbomb då och inte toning? Färgbomb är ju bara balsam och pigment.
Har använt Maria Nilas färgbomber och Revlon och inget har fäst särskilt bra när håret är obehandlat men det kanske är beroende på hårtyp då. Mitt hår är väldigt tjockt.
Jaa, det var färgbomb, nån billig jag köpte på ÖoB :D Beror säkert på hårtyp också, jag har tunna hårstrån och färger brukar alltid bli mörkare än vad som visas på paketen. Blonderade mig en gång för att kunna färga det askigt mörkblont, blev snäppet ljusare än min naturliga mörkbruna färg... Skoj! :cautious:😅
 
Jaa, det var färgbomb, nån billig jag köpte på ÖoB :D Beror säkert på hårtyp också, jag har tunna hårstrån och färger brukar alltid bli mörkare än vad som visas på paketen. Blonderade mig en gång för att kunna färga det askigt mörkblont, blev snäppet ljusare än min naturliga mörkbruna färg... Skoj! :cautious:😅
Färgbomb ska ju vara vårdande, det är själva poängen. Om det var ngt billigt var det kanske inte en ”riktig” färgbomb.
 
Färgbomb ska ju vara vårdande, det är själva poängen. Om det var ngt billigt var det kanske inte en ”riktig” färgbomb.
Så kan det ju absolut vara, på den tiden kollade jag ej innehållsförteckning på saker. Däremot blir mitt hår väldigt lätt torrt och slitet. Många produkter som påstås vara vårdande och glansgivande innehåller tex alcohol denat som torkar ut mitt hår på direkten. Så för någon med bättre vårdkvalitet hade det kanske funkat fint!

Googlade lite och det var iaf Color Bomb by Maverick jag använde 😊
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 851
Kropp & Själ Jag har så svårt att kosta på mig själv... och tänker att här finns säkert bra råd att hämta ❤. Jag har alltid varit snål mot mig...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 302
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 810
Senast: honung
·
Kropp & Själ Hej hårexperter (och andra med ;))! Jag har otroligt tråkig färg på håret just nu och vill göra något åt det. Funderade på slingor men...
Svar
7
· Visningar
5 026
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp