"Tonårsbeteende" eller vad?!

Flingan

Trådstartare
Blir galen på min sambos snart 16 månaders tik, hon går runt och gnäller nästan konstant sen 2 veckor tillbaka. trodde först att det kunde bero på understimulans men även om hon varit ute och jagat/lekt/promenerat så börjar hon gnälla ca 20 min efter man kommit in. Det går inte längre att lämna henne ensam hemma, då skäller hon öronen av grannarna.. Hon har aldrig betett sig såhär! ska tillägga att vi flyttade till ny lägenhet för 2 månader sen, kan det ha något med saken att göra?

Hon äter/kissar o bajsar som vanligt, verkar inte ha ont någonstans.. Någon som känner igen sig eller kan berätta varför hon beter sig som hon gör?
 
Sv: "Tonårsbeteende" eller vad?!

är en östsibirisk laika ifall det skule spela någon roll. dessutom sägs det att laikor bara löper 1 ggn/år, kan iofs vara oregelbundet i början.. Hon löpte i okt
 
Sv: "Tonårsbeteende" eller vad?!

Gissar på skendräktig när det gäller gnället.

När det gäller skällandet kan det vara så att hon inte känner sig trygg i nya lägenheten när hon är själv hemma. Prova att börja om med ensamträningen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Fetaost
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 398
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Min hund (7 månader) väljer att somna någonstans ute i lägenheten men vi har dörren öppen till sovrummet så han kan komma in till oss om...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 886
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 304
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Hijabis i stallet!

Omröstningar

Tillbaka
Upp