Tonårsdottern har börjat röka😈

Det verkar dels vara lite individuellt men även bero på vad för sorts cigaretter man röker. Har två kollegor som röker. Den ena känns det bara på när hen varit ute och rökr precis. Den andra stinker konstant så man knappt kan andas. Båda tycks duscha och byta kläder med samma intervall som andra människor.
Det ligger något i det. Här röker många billiga cigaretter från öststaterna och de luktar definitivt värre än andra märken.
 
Prata med henne, poängtera att hemmet ska vara rökfritt, men ge henne pengar. Hon behöver kunna gå och fika med vänner osv. Hon kommer få cigg av andra ändå, det försämrar bara er relation.
Hon tjänar egna pengar på sin utbildning. Hon behöver inte betala för något här hemma.
 
Beroende på hur relation och tillit ser ut och om det är grupptrycket som är tufft, så finns det ju en sak som kan vara till hjälp; en morot. Något att se fram emot, en belöning vid ett utsatt datum och utebliven rökning. Det kan motivera och även vara ett bra argument att ta till mot ifrågasättande kompisar.

nar vara tre var i yngre tonaren borjade vi forbereda (vi rokte!) och lovade dem att om de inte rokte under hela aret innan de fyllde 18 skulle de fa en bil. En av tre valde att avsta fran att roka och han fick en bra begagnad bil, de andra tva fick tjana ihop till skrothogar sjalva. :devil: Vi hjalpte dem alla med sakerhets detaljer som dack, bromsar och sa ... men icke rokaren fick ocksa ett par andra reparationer pa bilen om jag inte missminner mig. Nar han skulle kora tvars over hela USA kandes det viktigt att den var genomgangen och i "working order".
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 125
Senast: cassiopeja
·
T
Hästvård Jag har en B-ponny på 17 år som jag köpte när han var 10 och då var helt förstörd både fysiskt och psykiskt. Efter massa, massa jobb och...
Svar
8
· Visningar
3 290
Senast: TooFatToFly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp