Tonfisk på burk (i vatten)

kolblakkur

Trådstartare
VAD kan jag laga för rätt som innehåller tonfisk? Har googlat men det blir mest röror och så. Tonfisk måste vara varm enligt mig, annars kan jag inte äta det. Någon med något bra recept på lager? :)
 
VAD kan jag laga för rätt som innehåller tonfisk? Har googlat men det blir mest röror och så. Tonfisk måste vara varm enligt mig, annars kan jag inte äta det. Någon med något bra recept på lager? :)

Jag gillar panerade tonfiskbiffar, blandar tonfisk/ägg/hackad rödlök/majonnäs/lite ströbröd och panerar, sen steker några minuter på varje sida. Serverade senasttill en rödkålsgratäng

Annat gott är varma mackor med tonfisk/hackad gul lök/keso/sweet chili-sås. Blanda och in i ugnen tills brödet är lite rostat och röran är varm :)
 
VAD kan jag laga för rätt som innehåller tonfisk? Har googlat men det blir mest röror och så. Tonfisk måste vara varm enligt mig, annars kan jag inte äta det. Någon med något bra recept på lager? :)

Brukar blanda en burk tonfisk med lite majonnäs och/eller créme fraiche tillsammans med burkmajs och finhackad lök och vända ner i nykokt spagetti.
 
Stek lite lök, ris, häll på vatten, buljong,curry chili och låt koka tills riset är färdigt. Häll i fryst grönsaksmix och tonfisk.

Är man ute på fjället så kokar man färdigkryddad couscous och hivar i tonfisk, gott med lite citron med.

Lataste pastasåsen, krossade tomater, lök, koka ihop med chili och pizzakrydda och ned med tonfisken
 
När jag var liten fick vi tonfisklåda med ris o currysås i skolan och det var fantastiskt gott 😍

Kokt ris i botten av en form, tonfisk ovanpå och sen currysås som ett täcke och gratinerat i ugn.
 
VAD kan jag laga för rätt som innehåller tonfisk? Har googlat men det blir mest röror och så. Tonfisk måste vara varm enligt mig, annars kan jag inte äta det. Någon med något bra recept på lager? :)
Hacka purjolök och ner i stekpannan, i med tonfisken och blanda i creame fraiche. Serveras med pasta. :)
 
Stek purjolök och röd/gul lök så det mjuknar lite. Tillsätt burktonfisk, creme fraiche. Krydda med pesto och sambal oelek efter önskad smak/hetta. Peppra och salta efter behov. Äts med pasta.

Går fort och är gott, fungerar finfint att frysa.
 
Har en rätt som min mamma gör som faktiskt är jättegod.

Koka ris och när det är färdigt fyll en ugnsfast form
Lägg över ett tjockt lager med tonfisk'
Dill (ganska mycket)
Gör en hollandaisesås och häll över. Behövs ganska mycket för att det inte ska bli tort
In i ugnen på 200gr ca 15-20 min

Servera med en enkel grönsallad och rödlök till.

Annorlunda pizza - ganska söt dock också uppväxt med denna

Hönökaka
Ketchup
Lök
strimlad skinka (går att ta bort)
tonfisk
räkor
Mozarella ost alt billigare riven ost och in i ugnen
 

Liknande trådar

Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 162
Senast: Ramona
·
Mat Behöver gå ner i vikt och hade velat ha recept hjälp av ngn app. men alla jag sett har inga val för att välja bort saker man är...
Svar
6
· Visningar
708
Senast: manda
·
Mat Jag blir så förvirrad. Hoppas att Buke kan ge mig klarhet. Vad är egentligen den där processade maten man ska undvika om man vill vara...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 244
Senast: Askvind
·
Mat Jag har ju Jamie Olivers kokbok "5 ingredienser", vilket är en bunt rätter som lagas med endast, hör och häpna 7, nej skämtade bara, 5...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 677
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp