Bukefalos 28 år!

Top 10 Guilty Pleasure Songs

Dentaku

Trådstartare
Jag ramlade över en video på youtube där man samlat det man anser vara det som är allas "Top 10 Guilty Pleasure Songs" (här) . En del kunde jag faktiskt skriva under på medan jag har andra låtar i Spotify och iTunes som jag döljer för om världen?

Vilka är era skämslåtar som ni ändå bara måste lyssna på då och då? Här är mina, utan inbördes ordning:

  • Baltimora - "Tarzan Boy"
  • Chumbawamba - "Tubthumping"
  • Chesney Hawkes - "The One And Only"
  • Da Buzz - "Wonder Where You Are"
  • Mendez - "Chiki-Chiki"
  • Belinda Carlisle - "La Luna"
  • John Farnham - "You're The Voice"
  • Excellence - "Need To Know"
  • Loreen - "Euphoria"
  • Nickelback - "If Everyone Cared"
Och jag rodnar bara jag skriver ner den här listan. :o Någon annan som törs?
 
Okej, några av mina låtar som jag oftast inte lyssnar på i någon annans sällskap:

Karma Karmelion - Culture club
I'm always here - Herbie Russ (soundtracket till Baywatch)
I want to know what love is - Foreigner
När jag kysser havet - Ulf Lundell
Heaven is a place on earth - Belinda Carlise
Grubbelsmurfen :o
Tell the world I'm here - Ulrik Munther
Fly on the wings of love - Brøderne Olsen
Då syns du inte mer - Nordman
Fångad av en stormvind - Carola
I'm to sexy - Right Said fred

Sen har jag två tyska artister, PUR och Die Prinzen, som jag ALDRIG skulle spela och sjunga med i med sällskap. Resterande musik kan jag nog stå för att jag tycker om.

(Fast egentligen är det nog mest att jag kan texterna obehagligt bra till låtar a över som är pinsamt, snarare än att jag lyssnar på dem :D)
 
Jag har nog ingen skämslåt/artis men jag har en ganska "gammal smak" på min musik för favoritlåtarna är från 70-80-talet. Tröttnar aldrig på dem men tröttnar snabbt på ny modern musik även om jag har favoriter även från 00-10-talet också ;)
 
Jag har en skäms-playlist i mitt MusicBee och i den hittar man riktiga kvalitetslåtar såsom:

Nickelback - Burn it to the ground
The Pussycat Dolls - Buttons
Psy - Gentleman
Darin - Astrologen
50 Cent - In da club
Avril Lavigne - Girlfriend
Takida - Curly Sue
Fergie - London Bridge
Arvingarna - Eloise
Taylor Swift - Blank Space
Fronda - Rullar Fram
Britney Spears - Boys
Tokio Hotel - Monsoon
Sean Paul - Get Busy
Ricky Martin - She Bangs

Samt en del med Rihanna, Robbie Williams, The Offspring, Beyoncé och från diverse Eurovision Song Contest-finaler. Och typ alla Five- och Backstreet Boys-låtar. Jag älskade BSB högt som 8-åring och Five när jag var i 10-årsåldern och innerst inne består nog kärleken än idag.

Och ja, jag kan alla texter till alla nämnda låtar och när jag är utom hörhåll för folk sjunger jag dem gärna högt, med vevande rörelser, danssteg och stor inlevelse.
Det kommer inte stå med på något CV, om man säger så.
 
Okej, några av mina låtar som jag oftast inte lyssnar på i någon annans sällskap:

Karma Karmelion - Culture club
I'm always here - Herbie Russ (soundtracket till Baywatch)
I want to know what love is - Foreigner

(Fast egentligen är det nog mest att jag kan texterna obehagligt bra till låtar a över som är pinsamt, snarare än att jag lyssnar på dem :D)


Men hallååååå! Karma chamelion är ju KULT!:love::love::love::love::love:
 
"I never feel guilty about pleasure." :D

Har en hel del musik i mina listor som andra antagligen skulle ha skämskudde för. Men jag tycker om dom låtarna så eff that. NO SHAME!

Och ja, jag lyssnade på Taylor Swift lågt innan hon släppte Shake it off och blev accepterad. :angel:
 
"I never feel guilty about pleasure." :D

Har en hel del musik i mina listor som andra antagligen skulle ha skämskudde för. Men jag tycker om dom låtarna så eff that. NO SHAME!

Och ja, jag lyssnade på Taylor Swift lågt innan hon släppte Shake it off och blev accepterad. :angel:

Samma här!
 
Räknas det att jag har Britneys Greatest Hits i stereon i bilen och brukar sjunga med? Eller att jag lyssnade på Faith Hills There you'll be idag och vill gråta och sjunga med samtidigt? :angel:

Typ hela listan som @Riley la upp är typ den del av min musiksmak! ;) Lipgloss med Lil Mama hade jag till och med som ringsignal ett tag! :D

Är jag pinsam nu? ;) :D
 
Vilken kul tråd! Var bara några år sen jag ens visste att det fanns nåt som hette "skämslåtar"!:-)
Har rätt gammal musiksmak, så vad passar bättre än Robert Brobergs låt "Ingela" överst på listan, haha! Yazoos låtar går oxå in på listan samt en hel del låtar av Rod Stewart. "She bangs" dansar jag alltid loss till såklart! Lägger till en kompis skämslåt oxå, "Ice ice baby", hehe!
 
Vilken kul tråd! Var bara några år sen jag ens visste att det fanns nåt som hette "skämslåtar"!:-)
Har rätt gammal musiksmak, så vad passar bättre än Robert Brobergs låt "Ingela" överst på listan, haha! Yazoos låtar går oxå in på listan samt en hel del låtar av Rod Stewart. "She bangs" dansar jag alltid loss till såklart! Lägger till en kompis skämslåt oxå, "Ice ice baby", hehe!

Yazoo är INTE skämmigt! :cool:
 
Gömmer mig bakom skämskudden bara jag skriver ned den här listan :o:

* Foo Fighters - Kung Fu Fighting
* Irene Cara - Flashdance What a feeling
* Queen - Bohemian Rhapsody
* John Denver - Country Roads
* Nik Kershaw - The Riddle
* Chumbawamba - Tubthumping
* Roger Pontare - När Vindarna Viskar Mitt Namn
* Proclaimers - 500 miles
* E-type - Campione
* Laban - Gimme your name, Gimme your number
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp