Bukefalos 28 år!

Top Line sele?

Suskiv

Trådstartare
Köpte ett sele som enligt säljaren skulle vara ett travsele i syntet. I själva verket var det en skum blandning mellan körsele och travsele. I princip är det ett körsele med uppkäksrem och handtag på tömmarna.

Nån som vet nått om selen?

Huvudlag med skygglappar och löstagbar nosgrimma och uppkäksrem
Däckel med bukgord, däckelgjord skakelögglor, svanskappa och uppkäkskrok. På däckeln står det Top Line på ett klistermärke.
Brösta med draglinor
baksele.
Delade tömmar med handtag

Jag tror att selen borde gå att använda även om det nog behövs lite teddyskydd här och där, men vad är det jag egentligen har köpt. O_o
 
Sv: Top Line sele?

En travsele har ju varken draglinor eller baksele så det verkar ju ha blivit något fel där. Bild?
 
Sv: Top Line sele?

Det är inte en långbrösta och en slag-gjord du fått med då?

Som sagt det vore intressant med bild.
 
Sv: Top Line sele?

Svårt att lägga uppe en bild eftersom man måste länka.

Men det är ett baksele, jag ser skillnaden på en slagrem och ett baksele.

Bröstan har tömringar, travselens långbrösta har inte tömringar.

Allt tyder på att det är ett körsele, förutom att de då finns en uppkäksrem och handtag på tömmarna.
 
Sv: Top Line sele?

Kanske bara är så att de bytt ut däckeln?

Jag vet en tjej som trodde hon köpt en brösta men det var en baksele ;-)
 
Sv: Top Line sele?

Svårt att lägga uppe en bild eftersom man måste länka.

Så här slipper du länka:

Högerklicka på bilden
För Chrome: Välj "kopiera bildwebadress"
För Explorer: Välj "egenskaper", kopiera adressen
Klicka på "infoga bild"-ikonen här på Bukefalos
Kopiera in bildardressen


Jag är nyfiken på vad det är för sele:D
 
Sv: Top Line sele?

Problemet är att jag inte har bilden ute på nätet. Att kopiera en bildadress är inte precis svårt.
 
Sv: Top Line sele?

Är det inte någon sorts amerikansk showsele då? De använder ju stuptygel på en del raser och kör med lätta vagnar och selar.

Kolla "fine harness" på Wikipedia så finns det ett par bilder på hästar med den typen av selar du beskriver (och hästar som går i ganska läbbig form...)
 

Liknande trådar

Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 151
Senast: Vogue
·
Körning Jag har ju en trav däckel till Fabbe nu som är lite ombyggd för att passa rockarden. Men jag börjar tröttna på att det ska vara sånt...
2
Svar
24
· Visningar
2 121
Senast: _L_
·
F
Körning Tänkte eventuellt sälja min sele. Lös brösta, draglinor. Ej huvudlag och tömmar. Storlek minishetland. Ingen baksele. Den är ej...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: Geisli
·
L
Körning Heej! Ni som var intresserade av de engelska selarna så kan jag medela att jag just fått hem min Pony Harness! :D den kostade ca 1700...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 764
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp