Bukefalos 28 år!

Top Reiter JR Spezial

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kiickan

Trådstartare
Har på senaste tiden fått upp ögonen för denna sadel då Askur inte har någon för tillfället.
Den ser väldigt skön ut och så men jag bara undrar om det är långa eller korta stroppar på den. Är det korta åker den bort direkt :angel:

Ni som har en sån får gärna slänga in bilder också :)
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Jag har hört att den inte är sådär jättebra, att många som provat den upplevt att den varit sned osv. Men prova på och passar den så är det ju superbra, är bara rykten jag hört så vem vet :angel:
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Jag har en sån till min tjej och är jättenöjd! Den har långa stroppar. Hon har ganska kort rygg och det funkar bra. Var mycket därför jag fastnade för den, att den inte ser så vansinnigt lång och baktung ut.
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Okej, hm. Vi får väl åka och prova den då.
Som sagt så tycker jag att den ser väldigt tilltalande ut.
Den ska ligga på Askur (och Dagur om den passar) och båda har relativt korta ryggar + att jag inte vill ha en för flat eller för 'hög' sadel :)
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Min häst har kort rygg och det var jättesvårt att hitta en sadel. Är jättenöjd med JR specialen. Skön att sitta i och tycker den ger en bra sits. Många som provat den tyckt att den är super. När jag tar av sadeln ser jag exakt hur den legat och min är inte sned eller ligger ojämnt på något sätt.
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Jag tycker den är jätte äcklig att rida i, det känns som man sitter jätte högt upp i den....men ja är nog ensam om att tycka det :angel: Alla andra som jag hört har provat den har vart super nöjda.
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Smaken är som baken - som känd är den delad...*L* Det finns inte en sadel som 100% passar allas tycke & smak..
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Jag tycker den är jätte äcklig att rida i, det känns som man sitter jätte högt upp i den....men ja är nog ensam om att tycka det :angel: Alla andra som jag hört har provat den har vart super nöjda.

Håller med dig! Det känns som om man sitter väldigt långt upp och att man inte kommer ner i sätet ordentligt.
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Tack alla som svarat :bow:
Jag har aldrig suttit i denna sadel men tycker det är värt att prova den iaf. Annars är ju vi väldigt bra på att sälja sadlar ;)
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Jag tycker den är jätte äcklig att rida i, det känns som man sitter jätte högt upp i den....men ja är nog ensam om att tycka det :angel: Alla andra som jag hört har provat den har vart super nöjda.

Tycker oxå man sitter högt i den men annars var den jätteskön dock lite för lång för min pålle.
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Jag provade en sån till Fjalar när jag var hos Agersta och provade sadlar där.

Jag tyckte den var SUPERSKÖN att sitta i, kändes som att hitta hem ;) Men den satt inte bra på Fjalar och åkte fram något så in i norden.
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Om du inte vill ha en för hög eller flat sadel , är jag inte säker på att denna passar dig. Ja tyckte att man satt ganska högt över hästen. Den är underbar att sitta i men i traven skumpade jag runt rejält. Har en dressyrsadeln just nu , så det är kanske det . :P
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Fjalar är stoooor och bred över rygg och bogar.
Överbyggd, med en lätt sluttande rygg - vilket gör att sadlarna gärna åker framåt som det är. Inte så jättelång över ryggen, men inte kort heller.

På sadeln jag har nu har vi den bredaste bredden Wide eller X-Wide och 17,5" i sitsen. Fast jag skulle behöva en 18", men det finns inte överallt.
Det är inte mitt fel att jag är stor över rumpen. :rofl:
 
Sv: Top Reiter JR Spezial

Okej :) Askur har väldigt stor rumpa till sina smala bogar. Är lite överbyggd.

Men som sagt så måste jag prova den innan jag kan göra ett utlåtande ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 103
Senast: DeCloe
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 457
Senast: Blyger
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 177
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 559

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp