Bukefalos 28 år!

Man får på de allra flesta badställen sola topless och är man osäker så kan man alltid fråga.
 
Är det inte ett arrangerat badställe (tex där jag bor så har kommunen gjort iordning badstränder och smällt upp liten kiosk osv) utan något ställe där det råkar vara en strand vid en sjö... varför skulle man INTE få sola topless? Hade jag velat sola topless så skulle jag göra det. Vill folk klaga sedan så får de väl klaga bäst de orkar.
 
4B093500-37A4-4799-B804-137D23ADA8C9_zpsc697veb4.png
 
Jag tycker jag borde få sola topless på vilken strand jag vill, men vad gäller egentligen? Måste jag kolla med kommunen?
 
Nu är det visserligen längesedan jag badade i Sverige - men jag har aldrig ens hört talas om en skylt med toplessförbud här.
 
Jag solade topless på en kommunal strand, ingen klagade förutom mina kompisar. "Du kan ju inte sola topless, det är ju barn här, folk tittar" Jag tror inte barnen bryr sig och jag bryr mig inte om folk tittar. Alla har sett ett par tuttar och vill de kolla så får de väll göra det. Men jag tror inte folk sitter och glor, jag hade inte glott om jag sett någon med tuttarna i vädret.

Dagen då jag solade topless är en diskussion nu i hela kompiskretsen, jag undrar varför det blev en så stor deal. Många säger att jag är konstig som solade topless men vafan.. VAFAN!? Jag kan inte säga mer annat än vafan.. Det är för mig helt ologiskt att det skulle vara konstigt på något sätt och vis. Är det inte skönt att jag vågar visa min kropp, att jag är stolt över mina tuttar?
 
Men jag tror inte folk sitter och glor, jag hade inte glott om jag sett någon med tuttarna i vädret.
Jag blir tvärtom, vet inte vart jag ska titta. Vill tycka att det ju är ingenting och helt naturligt men blir fett obekväm på stränder där en eller flera är topless.

Angående den sista meningen så är det ju kanon för dig att du är stolt över dina bröst (jag har nog aldrig tänkt så någonsin angående någon kroppsdel) men det flesta som solar topless gör det nog för att de vill ha en jämnare bränna och för att de inte ser det som nån stor grej att sola utan överdel. Inte för att de vill visa sina bröst som de är så stolta över. Tänker att det är viktigt att flika in, eftersom det annars lätt blir en märklig vinkling på det - som att tjejer som solar topless specifikt vill VISA nåt. Så behöver det verkligen inte vara.
 
På ett utebad vi brukar besöka hade jag aldrig kört på topless. Det är galna mängder folk på den ytan så det skulle kännas jobbigt :p

På stranden kan jag sola utan om jag ligger på mage men annars så känner jag inte mig bekväm med att vara topless alls. Och det beror enbart på eventuella läskiga blickar som jag inte reder ut att ha på mig. Att andra solar topless utan bekymmer stör inte mig, skönt att bara göra det och skita i folket runtomkring :up:
Däremot var vi på en ganska så välfylld strand förra sommaren som inte är någon specifik nudiststrand. En tjej som sålde glass fick tre kunder. Ett äldre par med ett barnbarn som var helt näck. Man såg att hon inte visste var hon skulle titta, ofrivilligt lyckas man ju alltid glo fast man inte vill :o
 
det flesta som solar topless gör det nog för att de vill ha en jämnare bränna och för att de inte ser det som nån stor grej att sola utan överdel. Inte för att de vill visa sina bröst som de är så stolta över. Tänker att det är viktigt att flika in, eftersom det annars lätt blir en märklig vinkling på det - som att tjejer som solar topless specifikt vill VISA nåt. Så behöver det verkligen inte vara.

Ja det kanske vart lite otydligt skrivet av mig, solar ju inte topless för att showa mina tuttar för alla men tycker andra borde vara glada för oss som faktiskt vågar. Anledningen till att inte fler solar topless är ju mest för att många har så dålig självkänsla över sina kroppar vilket är tråkigt. sola topless gör man om man vill, fler vill säkert men de är för obekväma.
 
Ja det kanske vart lite otydligt skrivet av mig, solar ju inte topless för att showa mina tuttar för alla
Skulle det vara så är det helt okej för mig, jag dömer ingen. Min poäng var bara att alla ju faktiskt inte gör det, för ofta hamnar diskussioner om topless-solning just om att tjejer vill visa upp sig.

Anledningen till att inte fler solar topless är ju mest för att många har så dålig självkänsla över sina kroppar vilket är tråkigt.
Oj, det tror jag verkligen inte. Det är nog främst en kulturell fråga och en vanesak. Där jag bor solar 99% av tjejerna topless, hemma i Sverige gör man det inte längre. Jag tror inte att tjejer här nödvändigtvis har "bättre självkänsla över sina kroppar". Jag solar verkligen inte med bikini för att jag mår dåligt över min kropp utan för att jag känner mig naken utan, vilket nog är vanligast i Sverige idag. Det är ju liksom norm att inte sola topless så då gör man det ju utan att ens tänka sig för riktigt.

Att titta på alla tjejer med bikiniöverdel på sig och tro att de är osäkra känns lite förmätet faktiskt. Däremot tror jag att många som överväger topless-solning känner sig obekväma - ja - men det är nog främst för att man går emot strömmen, riskerar att folk glor etc etc än att man tänker "mina tuttar är för fula" (även om det såklart finns folk som tänker så med).
 
Jag tror att orsaken till att så många inte vågar sola topless ligger i de senaste årens debatt och fokus på bröst som sexsymbol, och att man blir itutat redan från 3-4 års ålder hur "skamligt" det är att visa upp sig med bar överkropp.

Kvinnorna i dag kan nog tacka feministerna för väldigt mycket, men just i den här frågan om topless eller inte tror jag debatten kommit in på fel väg, då många gjord sitt bästa för att skambelägga de som väljer att gå topless på stranden eller amma sin baby offentligt, och beskyller dem för att undergräva kvinnans ställning i samfundet genom att blotta sina behag för mannens luster.

Personligen tror jag inte att det var något större problem på 70, 80 och 90 talet då i princip alla på någon tidpunkt låg topless på stranden, utan "problemet" tillkom då vissa grupper började jämföra topless med porrindustrin.
 
Kvinnorna i dag kan nog tacka feministerna för väldigt mycket, men just i den här frågan om topless eller inte tror jag debatten kommit in på fel väg, då många gjord sitt bästa för att skambelägga de som väljer att gå topless på stranden eller amma sin baby offentligt, och beskyller dem för att undergräva kvinnans ställning i samfundet genom att blotta sina behag för mannens luster.

Hur menar du nu? Är det feministerna som skambelägger de kvinnor som visar brösten offentligt?
Det är snarare precis tvärtom; feminister anser att man ska kunna visa brösten precis som man själv behagar utan en massa trams om att det på något vis skulle vara för männens skull.
 
Hur menar du nu? Är det feministerna som skambelägger de kvinnor som visar brösten offentligt?
Det är snarare precis tvärtom; feminister anser att man ska kunna visa brösten precis som man själv behagar utan en massa trams om att det på något vis skulle vara för männens skull.

Jag vet att de flesta vill göra det möjligt att gå offentligt på lika vilkor, men samtidigt stjälper de för sig sig själva när de jämför nakna bröst med porr.

Vore det inte bättre att föra dessa två saker var för sig så att kvinnan kan vara stolt över sin kropp, samtidigt som man på allvar tar tag i porrindustrins sett att visa upp kvinnan enbart som ett objekt?
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Finns det något man kan göra åt mossa i gräsmatta? Jag har egentligen inget emot mossan (mjukt och vackert), men det är så tungt med...
Svar
9
· Visningar
87
Samhälle ... bedriva vård enligt LVM, LPT och LRV? Jag trodde att det endast är staten och regionerna som får bedriva tvångsvård men råkade se...
2
Svar
27
· Visningar
1 845
Senast: eldunarí
·
Trädgård & Växter Ska flytta till årsskiftet och får då en jättestor balkong, i det soligaste läget. Jag vill såklart ha växter på min balkong och det...
Svar
8
· Visningar
601
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
544
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp