Liran

Trådstartare
Har försökt googla fram toppfarten hos en galopphäst, och fått fram resultat från 60 till 80 km/tim. Vilken siffra är den rätta?
 
Sv: Toppfart?

Det beror på hur långt dom springer. Det är ingen som kan hålla en fart på 80 km i timmen någon längre sträcka men några steg finns det kanske någon som kan komma upp i det. Orkar inte räkna om det till km i timmen men runt 20 sek på 400 meter är inte omöjligt på snabba banor över korta distanser.
 
Sv: Toppfart?

Den högsta uppmätta hastigheten hos en galopphäst borde kunna finnas i en viss rekordbok. Sen är väl det inte den normaltoppfart som alla hästar har kanske, men det är en annan sak :p
 

Liknande trådar

Kultur Jag försöker komma på namnet på en amerikansk skådespelare, men det kommer inte fram. Han var mest aktiv skulle gissa 90-talet...
Svar
3
· Visningar
550
Senast: AbCdE
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 111
Senast: MissFideli
·
Kultur Jag snubblade över det här namnet i ett sammanhang idag och insåg att det är en karaktär i något jag har läst, men trots funderande och...
Svar
1
· Visningar
427
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
399
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp