Tori/Toric

Sv: Tori/Toric

Oj....har denna gamla tråd dykt upp igen. :)

Jag hette Colansmatte förut och skrev i tråden när den var ny.

Jag har fortfarande kvar mitt underbara Toristo! :love:
Png.jpg

DSC00263.jpg
 
Sv: Re: Tori/Toric

............
.........
............
 
Sv: Tori/Toric

Jag var att jag redan varit inne på tråden men jag måste bara få visa er tre underbara små Toriföl...:love:

Halinka e:Heko u:Virma född 21/4-07 bara några timmar på bilden
20070422Virmas_fol3x.jpg


Hippa e:Heko u:Perla född 22/4-07
20070422Perlas_fol_11.jpg


Aarven e:Ailur u:Harda född 28/4-07
Hardafol1.jpg
 
Sv: Tori/Toric

jag blir lika glad varje gång jag ser dom små! :love: :D

ska nog ta någon ny bild på Halinka, så att man får se skillnaden, hon har ju växt till sig som bara den på dom här veckorna! :eek:
 
Sv: Re: Tori/Toric

Rasen heter Tori (inte Toric)
Lazer och Maru har jag bilder på (jag tror jag har skickat dom till dej)
Mer information om rasen kommer snart på min hemsida (så snart jag fått tummen ur och skrivit in den) ;)

:D :rofl: :D

:banana: Namnet Toric är det Engelska namnet för Tori.:bump:
 
Sv: Tori/Toric

Är det ni som har Arhibald? Jag såg honom på Toristuteriet 2006 när vi var där på jubiléet. Jag har några fina bilder när han var med och gjorde dressyruppvisning. Tyvärr ligger de inte på webben, så jag kan inte visa dem här.
 
Sv: Re: Tori/Toric

// Stolt ägare till en 100% ren Tori sedan -92 ;)

Nu blir du säkert sur på mig, men Heide är inte 100% Tori. Hon är 87,75% Tori och 12,25% Hannovranare. Men det är så jag tycker dem ska va. Runt 30% annat blod kan dem ha, men inte som min Vintset som är bara 1/8 Tori och resten Hannovranare.
Men i estland pratar dem om "pure breed tori" och då menar dem hästar som inte har något annat blod i sig, som hannovranare, holsteinare, trakhener etc
 

Liknande trådar

Avel Undrar om någon här hört/vet något om hingsten Regress, en westfalisk hingst född -72. Härstamning e: Remus I u: Freia. Tycker det är...
Svar
2
· Visningar
657
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
767
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 576
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 301
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp