C

Colansmatte

Vilka här har en Tori?
Har haft en Tori?
Ridit en Tori?
Sett en Tori?

Jag vet att vi är 2-5 stycken som känner till rasen.
Är vi fler?
 
ehh. jag må vara lite dum nu men vad är Tori för en ras? :confused:liten? stor? nätt? tung? blev lite nyfiken :p
 
Jag går på nuntorps naturbruksgymnasie inriktning häst och där har vi en tori häst. Han heter Triton oach är efter Dispuut. Han går lätt a dressyr och hoppar 1,10. Han är ca 1,70 i mankhöjd och är en fux. Han är helt underbar att rida och alla gillar honom. ;)
 
Jag har varit på ridläger i Estland två gånger, Sassi, och ridit flera toris. De har varit allt från ädla ridhästar (e:Premium t ex) till mera "ardenner-light"-typen (e:Debaar) :). Den sistnämnda hoppade jag terrängbana med förra sommaren och hon var hur smidig som helst! :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 612
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Här kommer en lite konstig fråga. På SKKs kopahund.se kan man ju söka på raserna och läsa lite om dem. Beskrivningarna är så vitt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 924
Senast: Fetaost
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
738
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp