Torka större textiler?

Exile

Trådstartare
Lite luddig rubrik.

Jag har ju flyttat och äger numera en tvättmaskin vilket är typ allt jag någonsin drömt om. Jag tycker på riktigt det är KUL att tvätta just nu för det är så skönt att inte vara bunden till specifika tider som man är med en gemensam tvättstuga.

Nu till frågan då. För kläder och underkläder har jag ett sånt där vanlig "vik-ställ", men finns det något liknande för större textiler som badlakan och sängkläder? Jag tänker något liknande fast större. Jag har balkong men ingen uteplats så tvättvinda funkar inte.
 
Har man ett badrum som inte är minimini är vanliga tvättlinor en bra lösning. Är badrummet litet kan man vika lakanen på längden, dubblera igen och hänga på torkställ, i värsta fall hänga över en dörr. Något längre torktid men det fungerar utan att det möglar i vanlig rumstemperatur. Samma med badlakan, man får hänga ut dem så gott det går, antingen på dörrar eller på ett vanligt vikställ. Vikställ finns ju av lite olika kaliber men ett lite grövre fungerar till badlakan med.
 
Ja det finns det, brukar se ut ungefär såhär:
downloadfile.jpg

:angel:

Annars har jag nog aldrig sett en annan lösning än linor uppspända på lämpligt ställe för sådana lite större saker.
 
Om du kollar in Badmiljö har de väggfästa som tål att vara ute om det går att fästa i väggen på balkongen kanske det är något. Den bredaste 120 cm.
Artweger RuckZuck.
 
Jag är osäker på om det går att fästa i balkongen då den är "öppen" åt ena hållet så jag vet inte hur det skulle gå att fästa i den sidan. Torktumlare har jag tyvärr inte plats för.
 
Nu har jag torktumlare men i mina tidigare två boenden hängde jag upp det på samma tvättställ, bara vek det så att det fick plats. Torkade väldigt fort ändå 😊

Så gjorde jag också, trångt i lägenheten för det tog lite längre tid än kläder, men inga problem annars. Brukade vika och hänga över vingarna s a s.
 
Jag vet inte om vi pratar förbi varandra. Det behövs alltså en vägg på 120 cm och så drar man ut den därifrån. Den behöver inte fästas i något på motsvarande sida.
Jaha. Men hur står den "still" då? Eller är det liksom som en metallställning? Isåfall borde det funka ungefär som ett sånt mattpiskrack @Snubbelfot länkade. :)
 
Lite luddig rubrik.

Jag har ju flyttat och äger numera en tvättmaskin vilket är typ allt jag någonsin drömt om. Jag tycker på riktigt det är KUL att tvätta just nu för det är så skönt att inte vara bunden till specifika tider som man är med en gemensam tvättstuga.

Nu till frågan då. För kläder och underkläder har jag ett sånt där vanlig "vik-ställ", men finns det något liknande för större textiler som badlakan och sängkläder? Jag tänker något liknande fast större. Jag har balkong men ingen uteplats så tvättvinda funkar inte.

Jag gillar också att tvätta :D Det är så metodiskt och tillfredsställande! Tyckte också det var underbart att flytta och få egen tvättmaskin. Nu har vi egen tvättstuga med linor, men på tiden då jag använde gemensam tvättstuga och inte ville torktumla allt i min väg så hängde jag lakan över dörrar och handdukar/badlakan på ett vanligt torkställ tillsammans med resten av kläderna. Fungerade fint.
 
Jag gillar också att tvätta :D Det är så metodiskt och tillfredsställande! Tyckte också det var underbart att flytta och få egen tvättmaskin. Nu har vi egen tvättstuga med linor, men på tiden då jag använde gemensam tvättstuga och inte ville torktumla allt i min väg så hängde jag lakan över dörrar och handdukar/badlakan på ett vanligt torkställ tillsammans med resten av kläderna. Fungerade fint.
Förr när vi var 3 pers så hängde det alltid nånting över dörrarna, nu när jag är singel räcker det med torkställningen ovan. Blir fuktig luft till blommorna då!
 
Lite luddig rubrik.

Jag har ju flyttat och äger numera en tvättmaskin vilket är typ allt jag någonsin drömt om. Jag tycker på riktigt det är KUL att tvätta just nu för det är så skönt att inte vara bunden till specifika tider som man är med en gemensam tvättstuga.

Nu till frågan då. För kläder och underkläder har jag ett sånt där vanlig "vik-ställ", men finns det något liknande för större textiler som badlakan och sängkläder? Jag tänker något liknande fast större. Jag har balkong men ingen uteplats så tvättvinda funkar inte.
Vi använde typ en sådan här på den tiden vi inte hade torktumlare. Blir helt platt vid ihopfällning. Fungerade bra!

https://www.elgiganten.se/product/h...VQcYYCh3mkgB4EAQYCSABEgIRTvD_BwE&gclsrc=aw.ds
 

Liknande trådar

Hemmet Alltså jag blir inte klok på detta. Varje gång jag kör 40 tvätt så luktar kläderna unket. Ja, jag kör tvättmaskinens rengöringsprogram...
2
Svar
38
· Visningar
5 947
Senast: Riru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp