Torktumlade Bucastäcken!

L

Lena2005

Brukar ni torktumla era Bucastäcken?

Jag lämnade in mina täcken på tvätt hos den lokala hästbutiken. De brukar tumla täckena och det sa dom innan jag lämnade in täckena, dom sa det var så bra för håren försvann. Jag antog att det gick bra att göra det (dom har nog tvättat täcken länge)

Trodde det var ok att tumla men när jag fick tillbaka täckena var "plasten" (antar att det är tjock impregnering) på insidan av nedre täcket bortgnuggat (där det inte är något foder) och täcket kändes mycket sladdrigare.

Är en fegis som inte vill bråka så jag sa inget, men när jag kom hem kollade jag tvättråden och dom säger att man inte får tumla....

Har jag förstört 3 st regntäcken nu, eller kommer dom att fungera lika bra?

Nån som vet?
 
Sv: Torktumlade Bucastäcken!

Jag har gjort det... gjorde en chansning iom att jag inte hade ngn möjlighet att torka täcket(Power Turnout Light) på annat vis.

Resultat, inte alls förstört men inte heller riktigt samma funktion som innan. Utan att impregneras om har det iaf klarat att hålla min lösdriftshäst torr under en veckas konstant regnande nu i höst. Det skulle dock gjort sig förtjänt av en impregnering...
 
Sv: Torktumlade Bucastäcken!

skulle aldrig torktumla mina täcken.. eller någon annans:angel:
 
Sv: Torktumlade Bucastäcken!

OT...
Jag skulle super gärna ha en tork tumlare i stallet. Perfekt till torkning av lindor och handdukar, som annars jämnt hänger på tork....
 
Sv: Torktumlade Bucastäcken!

Jag tumlar mina täcken. Det har aldrig hänt någonting med dem.

Utetäcken impregnerar jag alltid efter tvätt.

Det är inte så att täcket känns sladdrigare eftersom det är rent?? Smuts gör ju att täcken känns hårda i tyget.
 
Sv: Torktumlade Bucastäcken!

Skulle aldrig någonsin tumla ett täcke :eek:

Här hängs de på tork i torkrummet i stallet efter tvätt, man tar med dem fuktiga i en sopsäck ut och hänger upp dem på tork, de är torra över natten.
 
Sv: Torktumlade Bucastäcken!

Iprincip alla utetäcken måste dropptorka för att må bra.
 
Sv: Torktumlade Bucastäcken!

Använder du impregnering för andas material? annars så förstör du det =)
 

Liknande trådar

Utrustning Har sedan 2 år tilbaks varit ägare av Horseware Rambo XL täcken, & liners till. Efter haft Shires bästa täcken i många år så är jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 620
Senast: Pudlan
·
Utrustning Vad betalar ni när ni lämnar in för tvätt och eller lagning? Tvättas det med eller utan impregnering? Jag har precis fått...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: oxo
·
Utrustning Jag är relativt nybliven hästägare och nu är det dags för första täckestvätten. :D Två regntäcken är det som ska tvättas. Är det något...
Svar
12
· Visningar
13 155
Senast: lady_vip
·
F
Utrustning Jag köpte nyss ett cavaletti of sweden regntäcke på gekås (jag vet,synd:smirk: ) Jag hade på d över en natt över svettäcket (ute)båda...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Fejka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp