Bukefalos 28 år!

Tornesch / Hip-Hop -avkommor

I

imelda

Funderar på betäcka i år och skulle gärna vilja se bilder på avkommor av dessa hingstar. Gärna lite info också.

Vill helst få ner mankhöjden på den blivande avkomman.
Även tips på andra hopphingstar som ger mindre avkommor önskas.
Har ett stort sto (som uppenbart också nedärver stort...2 års hingsten är nu 167 i mkh. )
 
Sv: Tornesch / Hip-Hop -avkommor

Ingen som har avkommor e Tornesch eller Hip Hop????
 
Sv: Tornesch / Hip-Hop -avkommor

Det jag vet är att det finns bilder på föl efter Hip Hop på hemsidan www.mollerup.nu

men det kanske du redan visste...
 
Sv: Tornesch / Hip-Hop -avkommor

Jag har ett sto, född -06, efter Hip Hop.
Mamman är efter Cortus och har Zadok-Nimmerdor på mormors sida.
Mamman är 164cm och "fölis" räknar jag med blir runt det samma, något större antagligen.
När jag talade med Hip Hop´s ägare inför betäckningen, svarade han på storleksfrågan, att Hip Hop tenderat ge stora avkommor. Och jag fick tipset att använda Feliciano om jag ville hamna på mammans storlek.

Jag vet inte om det stämmer, men min lilla blir nog aningen större än mamma. En riktigt trevlig tjej är det, hur lätt som helst att ha att göra med. Cool i alla lägen, accepterar alla nyheter.
Tyvärr kan jag inte posta bilder, men hon är född brun på väg att bli skimmel, har just nu "underbar:eek: råttfärg"
 
Sv: Tornesch / Hip-Hop -avkommor

Jag har en hingst unge e.Tornesch. Han är väldigt ädel nästan lite feminin, inte så stor. Han är väldigt cool o mysig att hantera. Fin front, vackert huvud, fint uttryck.Rör sig bra.Fin galopp. En trevlig individ, absolut. Jag har även träffat o sett Tornesch själv och han verkar riktigt bra att ha att göra med. Mitt sto är 167, jag tror avkomman kan bli ngt mindre.( Första fölet.) Torrnesch har väldigt bra semin inte att förglömma.
 
Sv: Tornesch / Hip-Hop -avkommor

Har sett ett mkt fint stoföl e Tornesch. Mamman är ganska stor (ca 167 skulll jag tro) och rejäl utan att vara grov. Fölet blir troligen 166-167. Fin modell, högrest, vacker sida, rör sig bra och framförallt är hon väldigt social och trevlig som individ. Har tyvärr ingen bild.
 
Sv: Tornesch / Hip-Hop -avkommor

Tja, jag kan inte hjälpa dig. Fast vi väntar en Hip Hop unge i år.Men den blir sist ut i skaran så inte förrän 15 juni är det beräknat. Vid det laget har du ju förhoppningsvis såväl betäckt som dräktigt.

Vi har Landprinz I - Algarve** - Wedekind - Nepal på märren....


Gira :banana:
 
Sv: Tornesch / Hip-Hop -avkommor

Vi har haft två avkommor efter Hip-Hop. Vilket temperament det var på dem (de är sålda nu).

Mamman är 50% xx och lite - inte nervig - men reserverad. Hip-Hopparna var helt otroligt trevliga och sociala, hingsten visades aldrig för han växte så det knakade. Men han hade antagligen fått 8 på skritten, 9 på traven och en 9/10 på galoppen. Dessutom hoppar han som en liten gud!

Rekomenderar Hip-Hop av hela mitt hjärta!

246.jpg


Här är en bild på honom några veckor gammal.

Mvh / Fia
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 290
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 270
Senast: Gimlan
·
Avel Hejsan! Funderar på att betäcka mitt sto med Favorit Ask i vår :) Han är verkligen en typ av häst som jag gillar, och jag har sett så...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto med en mankhöjd på drygt 150 cm. Vill betäcka henne och önskar en avkomma som är max 160 cm, gärna ca 155. Det lutar åt...
2
Svar
22
· Visningar
2 477
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp