Bukefalos 28 år!

torr i hårbotten

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

pika

Någon som vet vad man kan göra när hårbotten är torr och kliar?
Tjejen kliar så det går hål :crazy: Droppar en sorts olja som jag köpt på apoteket,hjälper en stund men sen börja det igen.
 
Sv: torr i hårbotten

Ni kanske ska kolla med läkare så att det inte är eksem eller något annat? Det kan ju vara så att hon är alergisk mot oljan... Jag skulle nog kolla med hudläkare först om det är så illa att hon kliar hål.
 
Sv: torr i hårbotten

Jag kliade mig blodig för några år sedan och hade torr hårbotten. Fick kortisonliniment att smörja in i hårbotten samt fick tvätta håret med apotekets mjällschampoo. Klådan försvann i början på kuren óch har inte kommit åter. kan vara värt att kolla upp med läkare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Är sjukt förkyld och tät i näsan (tar nässpray men det räcker inte) så andas mest med munnen, speciellt när jag sover, vilket jag gör...
Svar
15
· Visningar
840
Senast: SkorpSmulan
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 091
Senast: Rugge
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 870
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 400
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp