Torra händer

gul_zebra

Trådstartare
Vad är era bästa knep mot torra händer?
Är ovanligt torr den här vintern, smörjer och smörjer och smörjer men är så torr att det bara gör ont :arghh:
 
Vad är era bästa knep mot torra händer?
Är ovanligt torr den här vintern, smörjer och smörjer och smörjer men är så torr att det bara gör ont :arghh:

På med handskar så fort man ska ut, gärna läder/mocka. Äta mycket bra fetter, använda mild tvål och en bra handkräm.
Men just att ha handskar på tycker jag hjälper väldigt!
 
@gul_zebra Canoderm, den enda hudkräm som bevisats vetenskapligt att minska klåda och torr hud. Finns receptfritt. Minimera vattenkontakt och alltid smörja efteråt. Om jag är riktigt torr lägger jag en klick Idomin i handkrämen när jag smörjer händerna för natten, brukar råda bot på spruckna nagelband och dylikt.
 
Jag använder en handkräm med hampa och sover ibland med handskar efter jag dränkt in händerna för att det ska gotta till sig extra. Det enda som hjälper för mig.
 
Jag är en torris och smörjer händerna med decubal från apoteket 2-4 gånger om dagen. Eller, säkert 4-7 gånger, det är nog närmare verkligheten :D men välj något parfymfritt och fett så blir det nog bra!
 
Mina händer blir torra och får gärna små sprickor på knogarna om jag inte håller efter.

För mig funkar rituals handkrämer. De luktar gott och går snabbt in i huden vilket är ett måste för mig som fullkomligt avskyr att ha klibbiga händer.

På natten kan du smörja med något fetare. Den bästa krämen jag provat är Bodyshops hand lotion med hampa, den luktar dock jätteäckligt.
 
Den här tråden fick mig att leta rätt på det jag gillar bäst - Vaseline Spray - nu ligger det tryggt i min varukorg på Apotea och min torra hud längtar
 
Tack för svaren! Får kolla efter nåt bättre i rätt prisklass. Har nån billig kräm från Dollar nu, den brukar funka men jag är så mycket torrare än jag brukar. Finns en kräm som jag vet funkar men det finns inte en chans att jag betalar nästan 300 spänn för en handkräm liksom :cautious:
 
Tack för svaren! Får kolla efter nåt bättre i rätt prisklass. Har nån billig kräm från Dollar nu, den brukar funka men jag är så mycket torrare än jag brukar. Finns en kräm som jag vet funkar men det finns inte en chans att jag betalar nästan 300 spänn för en handkräm liksom :cautious:
Då skulle jag satsa på någon fet från apoteket för typ 69-89 spänn! Inte en massa parfym och skit i! :D
 
Då skulle jag satsa på någon fet från apoteket för typ 69-89 spänn! Inte en massa parfym och skit i! :D
Även det känns dyrt i nuläget :p Men får se när räkningarna är betalda, kan ju inte gå med sprickor och jävelskap liksom :cautious:

Dricker du mängder med vatten? Mycket vatten och en bra handkräm brukar fungera ok för min del.
Så mycket som möjligt, men inte lika mycket som innan. Kan mycket väl vara det som spökar, sen jag gjorde gastric bypass kan jag inte bälga i mig 73 liter i timmen längre :p
 
Även det känns dyrt i nuläget :p Men får se när räkningarna är betalda, kan ju inte gå med sprickor och jävelskap liksom :cautious:


Så mycket som möjligt, men inte lika mycket som innan. Kan mycket väl vara det som spökar, sen jag gjorde gastric bypass kan jag inte bälga i mig 73 liter i timmen längre :p

Min hy blir supertorr om jag inte dricker mycket och mina händer blir likadana så det kanske kan vara en bidragande orsak!
 
Slakta får utan gummihandskar! :)

Skämt å sido, jag kör på en hemmagjord gegga på fårfett och bivax. Köp lite ister och vax och blanda själv? Eller köp av nån som gör?
 
Det finns en handkräm från aco som är röd och vit, tror den finns på dollarstore. Är fet. Tycker den funkar väldigt bra. Smörj gärna in ett lite tjockare lager inför natten och ha handskar på.
Och som de andra sagt, använd alltid hanskar ute.
 
Atrix, den enda handkräm jag råkar använda nån gång ibland. Jag är sämst i världen på hudvård, men vantar är en bra grej, annars blir mina händer obehagligt torra.
 
Min hy blir supertorr om jag inte dricker mycket och mina händer blir likadana så det kanske kan vara en bidragande orsak!
Det är det säkert! Jobbar på att dricka mer och det går sakta framåt, men det är svårt när jag varken kan bälga eller får dricka till maten :p

Slakta får utan gummihandskar! :)

Skämt å sido, jag kör på en hemmagjord gegga på fårfett och bivax. Köp lite ister och vax och blanda själv? Eller köp av nån som gör?
Ska jag ta det som en inbjudan till fårslakt? ;) :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är sjukt förkyld och tät i näsan (tar nässpray men det räcker inte) så andas mest med munnen, speciellt när jag sover, vilket jag gör...
Svar
15
· Visningar
760
Senast: SkorpSmulan
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 182
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
662
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Mina händer ser rätt hemska ut....:cautious: Sedan hästen behövde barfotaboots i höstas har mina händer verkligen fått ta stryk. Bootsen...
Svar
11
· Visningar
1 032
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp