Torra hundar!?

Timsetim

Trådstartare
I en del rasbeskrivningar står det att hunden eller dess extremiteter ska vara torra. Vad betyder det? :confused: Ingen humor i den hunden eller!? :D ;) (Dåligt skämt jag vet! :smirk:) :D

/Timsetim :)
 
att det ska vara bra i hull, strama och inte något överflödigt fett tror jag det menas ;)
 
Torra ben betyder att de inte är "svampiga" utan skinn och ben, så en "torr" hund är att de ska vara muskler, skinn och ben. "Hårda" i kroppen, om du förstår hur jag menar? Jämför en vinthund med en bulldog. :idea:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 168
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 628
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Köpte en ruffwear swamp cooler men tycker den kyler/håller kylan lika bra som vilken handduk som helst. I produktinformationen står det...
Svar
6
· Visningar
798
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 894
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp