Torra slemhinnor eller vad?

Sonic76

Trådstartare
Jag har ofta sprickor som ömmar i skrevan precis ovanför urinröret.
Oftast svider det bara och syns, men idag blödde det rejält med.
Kan det vara cerazetten som ger mig torra slemhinnor? Eller att jag måste använda Tena?
Har upplevt det i lite mer än ett halvår, kanske mer.
Har en tid hos bm nästa vecka, men ville höra vad ni har för erfarenheter
 
Sv: Torra slemhinnor eller vad?

Det är inte klimakteriet som är i antågande eller hur gammal är du? Det kan ju självklart vara cerazetten som ger dig torra slemhinnor med. Jag läste att Havtornsolja kan hjälpa mot torra slemhinnor. Finns i kapslar så det är enkelt att ta. Kanske något att testa?
 
Sv: Torra slemhinnor eller vad?

Kan vara en svampinfektion, tänk på att även om dom tar prov så kan det visa fel vid svampinfektion trots att du kanske har det. Carnesten är receptfritt och snällt att prova. Så var det för mig....
 
Sv: Torra slemhinnor eller vad?

Har du några andra symptom?
Kolla för säkerhets skull upp att det inte är lichen sclerosus. Många har det och många gynekologer mm missar det helt eller feldiagnosticerar som t ex svamp.
 
Sv: Torra slemhinnor eller vad?

Fick sluta med de p-piller jag gått på av och till i en sådär 5 år för något år sedan pga torra slemhinnor. Inte bara i de nedre regionerna utan även typ ögon och näsa. Det har aldrig varit ett problem förut men plötsligt blev det det, så absolut kan det vara p-piller som spökar :)
 
Sv: Torra slemhinnor eller vad?

Kan vara en svampinfektion, tänk på att även om dom tar prov så kan det visa fel vid svampinfektion trots att du kanske har det. Carnesten är receptfritt och snällt att prova. Så var det för mig....

Så är det för mig. Fast jag får mina sprickor i andra änden sas. Mellan skinkorna och ner mot anus. Lite pevaryl en eller två morgnar efter duschen och det är borta.
 
Sv: Torra slemhinnor eller vad?

Känns bara lite aj att smörja pevaryl så länge det blöder rätt bra :)
Men ska testa
Klimakteriet hoppas vi dröjer ett tag till,fyller 37 i år :)
Men får se vad bm säger med.
Har ju ganska många uvi:er, kan det orsaka problem?
 
Sv: Torra slemhinnor eller vad?

;)
Ja, ska fråga bm om hon stött på det.
För kan ha ont vid sex längre ner med trots att jag knappast är torr då :)
Ska nog skriva upp vad jag vill ha sagt, annars glömmer jag hälften.
Ska passa på att testa för olika könssjukdomar med så man har en clean bill of health om jag träffar nån :)
 
Sv: Torra slemhinnor eller vad?

Förhoppningsvis är bm påläst :) jag har alltid varit flitig med undersökningar och kan säga att det inte är en enda av säkert 5-10 olika bm/läkare/gyn under 10+ år som övervägt LS som diagnos. Enda sättet att fastställa/avvisa är genom biopsi.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 324
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp